Fenntarthatósági és terméküzenetet egyszerre megfogalmazó videós reklám ért el megosztott* második helyezést az IAB Digitális videó Munkacsoport által meghirdetett Év videós hirdetése 2023 versenyen. A Finish – Mentsük meg vizeinket! kampány díjazottjait a videós kreatív készítésének hátteréről, kihívásairól és a reklámok utóéletéről kérdeztük.
Kampány neve: Finish – Mentsük meg vizeinket!
Hirdető: Reckitt Benckiser Magyarország Kft.
Médiavásárló: PHD Media
Kreatív ügynökség: Human Telex
Copywriter: Ottroba Anna
Art director: Hegedüs Orsolya
Produkciós cég: 235
Rendező: Szelei Dóra
Kampány célcsoportja: Olyan célközönséget határoztunk meg, ami megfelelően tág a fenntarthatósági üzenet kommunikálásához, ugyanakkor rendelkezik mosogatógéppel vagy gondolkodik annak vásárlásában. Ők többségében AB státuszú, 25-54 év közötti nők, akik elsősorban nem az ár alapján döntenek, hanem fontos számukra, hogy a termék, amit megvásárolnak, milyen hatással van a környezetre.
Kampány üzenete: A Finish márka a magyarok mosogatási szokásainak megváltoztatását tűzte ki célul, buzdítva őket a vízspórolásra. Ha mosogatógéppel mosogatnak, akkor 80 liter vizet megspórolhatnak egy mosogatás során. Gyurta Dániel vizes olimpikon segített hitelesen eljuttatni a célközönséghez azt az üzenetet, hogy a mindennapos házimunka során is sokat tehetünk a környezetért, és érdemes odafigyelni mosogatási szokásainkra vagy akár azon változtatni.
Kampány célja: Mosogatószer vásárlásakor az egyik legfőbb szempont az ár-érték arány, a szegmensben piacrész-növekedést évek óta árakciókkal lehetett elérni. A Finish más utat választott: a felelősségteljes, tudatos, érzelmi irányba indult. A Reckitt anyamárka elhivatott a környezetvédelem, a fenntarthatóság mellett, és elmondja az embereknek, hogyan óvhatják meg a mindennapi teendőik közepette azt, ami számukra fontos, azaz a vízkészletet.
Mi volt a legnagyobb kihívás a videó készítésekor?
Az, hogy hogyan tudunk egy ilyen rövid filmben egyszerre elmondani egy fenntarhatósági üzenetet (spórolj vizet a gépi mosással) és egy terméküzenetet (spórolj időt az új Finish termékkel) úgy, hogy az ne legyen erőltetett.
A videó fogadtatása kapcsán volt olyan visszajelzés, amelyre nem számítottatok?
Ilyen visszajelzést nem kaptunk, de a kampány hatására megfordult a Finish hónapok óta tartó, negatívban lévő piaci részesedése, amelyet végül még +100 bázisponttal meg is növeltek. Egy markáns márkaimázsban történő elmozdulással elérte, hogy az emberek összekapcsolják a márkát a vízspórolással, és kategóriájában a legkörnyezetbarátabb mosogatószernek tartják.
Érdekesség / behind the scenes:
A narancsfacsarós jelenetnek többször is neki kellett futnunk, ezért Gyurta Dani annyi narancsot facsart, hogy az egész stábnak biztosította a napi C-vitamin bevitelét. Utólag is köszönjük. 😉
A reklám készítésében résztvevőknek innen is gratulálunk az Év videós hirdetése 2023 versenyen elért II. helyezésükhöz!
* Az Év videós hirdetése 2023 versenyen a szakmai zsűri azonos pontszámmal értékelte a Marsra Magyar! és a Finish – Mentsük meg vizeinket! videós kreatívokat, ezzel két második helyezett is született.
Kapcsolódó:
- Átadtuk az Év videós hirdetése 2023 díjakat
- A marketingesek gyöngybetűi is olvashatók az Árukereső.hu karácsonyi reklámjában
- A TikTokon kelt önálló életre a Telekom mobiljába jóságokat pakoló Vass Mari karaktere
- “Jó sztorik, amik egyébként reklámok” – IAB Cafét tartottunk a videós hirdetésekről
- Ők zsűriztek az Év videós hirdetése versenyen
A díjátadót és a Video 2024 IAB Cafét támogatta:
A rendezvényhez a helyszínt biztosította: