ūü•ČPirula form√°j√ļ kapcsol√≥ jelzi a f√°jdalom m√ļl√°s√°t az Algopyrin ny√°ri rekl√°mj√°ban

Megoszt√°s

“A koncepci√≥nak √ļj r√©teget adott egy vizu√°lis √∂tlet, amely kamp√°nyazonos√≠t√≥k√©nt ker√ľlt fel minden anyagra: ez a term√©k (gy√≥gyszer) form√°j√°t megid√©zŇĎ kapcsol√≥ mot√≠vuma, amely a f√°jdalmat, vagyis a helyzet j√≥ vagy rossz meg√©l√©s√©t ki-be kapcsolja. Amikor √°tbillen a kapcsol√≥, mŇĪk√∂d√©sbe j√∂n a term√©k, az √©rz√©s pozit√≠vv√° v√°lik” ‚Äď erre az √∂tletre √©p√ľlt az Algopyrin tavaly ny√°ri kamp√°nya, amellyel az IAB Hungary Digit√°lis vide√≥ Munkacsoportja √°ltal meghirdetett √Čv vide√≥s hirdet√©se 2023 versenyen a harmadik helyez√©st √©rt√©k el.

Kamp√°ny neve: Algopyrin ‚Äď Ne hagyd, hogy a f√°jdalom √°t√≠rja a nyarat!
Médiavásárló: OMD
HirdetŇĎ: Sanofi
Kreat√≠v √ľgyn√∂ks√©g: Publicis Group Hungary

Kamp√°ny c√©lcsoportja: 18-59 √©ves f√©rfiak √©s nŇĎk, akiknek fontos a gondoskod√°s ‚Äď magukr√≥l √©s csal√°dtagjaikr√≥l egyar√°nt. K√ľl√∂n f√≥kusz ker√ľlt a fiatalabb koroszt√°lyra, a 30 √©v alattiakra.

Kamp√°ny √ľzenete: Tipikus ny√°ri helyzeteket mutattunk meg, amiket k√ľl√∂nb√∂zŇĎen √©lhet√ľnk meg att√≥l f√ľggŇĎen, hogy √©ppen k√ľzd√ľnk-e valamilyen f√°jdalommal. Egy kellemes ny√°resti SUP-oz√°st kimer√≠tŇĎ lap√°tol√°sk√©nt is meg√©lhet√ľnk, ha √©ppen f√°j valamink; de ha n√°lunk van a megfelelŇĎ f√°jdalomcsillap√≠t√≥, akkor nyugalmat √©s harm√≥ni√°t tapasztalunk.

Kamp√°ny c√©lja: A kamp√°ny elsŇĎdleges c√©lja az elad√°sok n√∂vel√©se volt a ny√°ri idŇĎszakban. Az Algopyrin-elad√°sok tipikusan a t√©li, megf√°z√°sos h√≥napokban ugranak meg, ugyanakkor ez a term√©k nemcsak l√°zra, hanem f√°jdalom csillap√≠t√°s√°ra (fejf√°j√°s, √≠z√ľleti f√°jdalmak, fogf√°j√°s stb) is alkalmas. √ćgy a c√©lunk annak az √ľzenetnek az elm√©ly√≠t√©se volt, hogy ny√°ron is legyen n√°lunk mindig Algopyrin, hiszen nem tudjuk, milyen f√°jdalmat tartogat ez az idŇĎszak ‚Äď az Algopyrin nem hagyja, hogy a f√°jdalom elrontsa a nyarat.

A vide√≥s hirdet√©shez mi volt a legfontosabb megrendelŇĎi kik√∂t√©s? Mi volt a legnagyobb kih√≠v√°s a k√©sz√≠t√©sekor?
A kamp√°nyhoz egyszerŇĪ √©s j√≥l mozgathat√≥ kreat√≠vkoncepci√≥ sz√ľletett: v√©kony a hat√°rvonal egy √©lm√©ny j√≥ vagy rossz meg√©l√©se k√∂z√∂tt, √©s a f√°jdalom bizony k√∂nnyen √°tbillentheti a helyzetet. Ezt a gondolatot √ľltett√ľk r√° k√ľl√∂nf√©le, ny√°rra jellemzŇĎ helyzetekre, szavakkal megfogalmazva a j√≥ √©s a kellemetlen √©rz√©seket. A kih√≠v√°st a tartalom vizu√°lis megjelen√≠t√©se adta, ugyanis a lehetŇĎs√©gek csak stock k√©panyag haszn√°lat√°ig terjedtek. Igyekezt√ľnk ilyen keretek k√∂z√∂tt egys√©ges k√©pi vil√°g√ļ anyagokat tal√°lni, azokkal dolgozni.

A koncepci√≥nak √ļj r√©teget adott egy vizu√°lis √∂tlet, amely kamp√°nyazonos√≠t√≥k√©nt ker√ľlt fel minden anyagra: ez a ‚Äěkapcsol√≥‚ÄĚ mot√≠vuma, amely a f√°jdalmat, vagyis a helyzet j√≥ vagy rossz meg√©l√©s√©t ki-be kapcsolja. Ez egy√©rtelmŇĪen k√∂tŇĎdik a term√©khez, hiszen a kapcsol√≥ alakja √∂sszhangban van a term√©k (gy√≥gyszer) val√≥di form√°j√°val. Amikor √°tbillen a kapcsol√≥, mŇĪk√∂d√©sbe j√∂n a term√©k, az √©rz√©s pozit√≠vv√° v√°lik.

Radnóthy Veronika (OMD, Client Lead) és Brezóczki Barbara (Sanofi, Digital Marketing Lead)

√Črdekess√©g / behind the scenes:
A vide√≥k k√©sz√≠t√©sekor kiemelt szerepet sz√°ntunk a hangs√°vnak. Ahol lehetŇĎs√©g volt r√°, igyekezt√ľnk megteremteni a k√©tf√©le meg√©l√©s k√∂z√∂tti k√ľl√∂nbs√©get a k√∂rnyezeti hangok szintj√©n is. √ćgy lett p√©ld√°ul a tomp√°n d√ľb√∂rgŇĎ zajb√≥l √©rt√©kelhetŇĎ koncert√©lm√©ny, a kellemetlen√ľl s√ľv√≠tŇĎ sz√©lbŇĎl pedig kellemes v√≠zparti atmoszf√©ra.

Az orsz√°gos out of home kamp√°nyban √∂sszesen 45 ‚Äď budapesti √©s vid√©ki ‚Äď helysz√≠nen voltak l√°that√≥k a plak√°tok, amelyek √ľzenet√ľkben √©s k√©pi tartalmukban az adott lok√°ci√≥hoz illŇĎen k√©sz√ľltek. √ćgy a Corvin-negyed k√∂rny√©k√©n mozis, a V√°rosligethez k√∂zel √°llatkertes, GyŇĎrben a Dun√°r√≥l sz√≥l√≥, H√©v√≠zen pedig a t√≥hoz kapcsol√≥d√≥ negat√≠v √©s pozit√≠v meg√©l√©seket feldolgoz√≥ citylightokkal lehetett tal√°lkozni.

A kreat√≠v √ľgyn√∂ks√©g √©s a JCDecaux egy√ľttmŇĪk√∂d√©s√©nek eredm√©nye volt a budapesti Gell√©rt t√©ren l√°that√≥ digit√°lis citylight, ami √©lŇĎben k√∂zvet√≠tett videok√©pre √©p√≠tett. Itt k√©t egyszerŇĪ eszk√∂z integr√°ci√≥j√°val egy √©rdekes, √©rz√©kekkel j√°tsz√≥ megold√°st tervezt√ľnk l√©trehozni. A CLP doboz√°ban elhelyezett, szinte a teljes teret kit√∂ltŇĎ monitoron a meg√°ll√≥ m√∂g√∂tti ter√ľletet mutat√≥ kamera val√≥s idejŇĪ k√©pe jelent meg, amely idŇĎnk√©nt a helyzet negat√≠v meg√©l√©s√©t, egy piszkos, szennyezett v√°rost mutatott be, majd a kapcsol√≥ √°tbillen√©s√©re reag√°lva a pozit√≠v vil√°got, a f√©nyes, tiszta, √©lŇĎ k√©pet jelen√≠tette meg.

Alkotók:
A Publicis Groupe Hungary csapatából Marosvölgyi Rita (creative group head), Tökölyi Csaba (senior art director), Domonkos Eszter (brand strategy director), Horváth Antal Balázs (senior copywriter), Farkas Vilmos (creative director), Takács László (senior DTP operator), Pejó Nikolett (senior account manager) és Kóger Anikó (account director) vett részt a videós kreatív készítésében.
Az OMD m√©dia√ľgyn√∂ks√©gtŇĎl pedig Radn√≥thy Veronika (traditional client lead), Jung Mih√°ly (digital client lead), Po√≥cza Eszter (media manager), Antal Marcell (media manager), Lencs√©s Szilvia (PPC manager) √©s Dr√°novits Anna (senior digital executive) dolgozott a kamp√°nyon.

A rekl√°m k√©sz√≠t√©s√©ben r√©sztvevŇĎknek innen is gratul√°lunk az √Čv vide√≥s hirdet√©se 2023 versenyen el√©rt III. helyez√©s√ľkh√∂z!

Fotó: Polyák Attila

Kapcsolódó:

 

A díjátadót és a Video 2024 IAB Cafét támogatta:

A rendezvényhez a helyszínt biztosította: