🥉Pirula formájú kapcsoló jelzi a fájdalom múlását az Algopyrin nyári reklámjában

Megosztás

“A koncepciónak új réteget adott egy vizuális ötlet, amely kampányazonosítóként került fel minden anyagra: ez a termék (gyógyszer) formáját megidéző kapcsoló motívuma, amely a fájdalmat, vagyis a helyzet jó vagy rossz megélését ki-be kapcsolja. Amikor átbillen a kapcsoló, működésbe jön a termék, az érzés pozitívvá válik” – erre az ötletre épült az Algopyrin tavaly nyári kampánya, amellyel az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja által meghirdetett Év videós hirdetése 2023 versenyen a harmadik helyezést érték el.

Kampány neve: Algopyrin – Ne hagyd, hogy a fájdalom átírja a nyarat!
Médiavásárló: OMD
Hirdető: Sanofi
Kreatív ügynökség: Publicis Group Hungary

Kampány célcsoportja: 18-59 éves férfiak és nők, akiknek fontos a gondoskodás – magukról és családtagjaikról egyaránt. Külön fókusz került a fiatalabb korosztályra, a 30 év alattiakra.

Kampány üzenete: Tipikus nyári helyzeteket mutattunk meg, amiket különbözően élhetünk meg attól függően, hogy éppen küzdünk-e valamilyen fájdalommal. Egy kellemes nyáresti SUP-ozást kimerítő lapátolásként is megélhetünk, ha éppen fáj valamink; de ha nálunk van a megfelelő fájdalomcsillapító, akkor nyugalmat és harmóniát tapasztalunk.

Kampány célja: A kampány elsődleges célja az eladások növelése volt a nyári időszakban. Az Algopyrin-eladások tipikusan a téli, megfázásos hónapokban ugranak meg, ugyanakkor ez a termék nemcsak lázra, hanem fájdalom csillapítására (fejfájás, ízületi fájdalmak, fogfájás stb) is alkalmas. Így a célunk annak az üzenetnek az elmélyítése volt, hogy nyáron is legyen nálunk mindig Algopyrin, hiszen nem tudjuk, milyen fájdalmat tartogat ez az időszak – az Algopyrin nem hagyja, hogy a fájdalom elrontsa a nyarat.

A videós hirdetéshez mi volt a legfontosabb megrendelői kikötés? Mi volt a legnagyobb kihívás a készítésekor?
A kampányhoz egyszerű és jól mozgatható kreatívkoncepció született: vékony a határvonal egy élmény jó vagy rossz megélése között, és a fájdalom bizony könnyen átbillentheti a helyzetet. Ezt a gondolatot ültettük rá különféle, nyárra jellemző helyzetekre, szavakkal megfogalmazva a jó és a kellemetlen érzéseket. A kihívást a tartalom vizuális megjelenítése adta, ugyanis a lehetőségek csak stock képanyag használatáig terjedtek. Igyekeztünk ilyen keretek között egységes képi világú anyagokat találni, azokkal dolgozni.

A koncepciónak új réteget adott egy vizuális ötlet, amely kampányazonosítóként került fel minden anyagra: ez a „kapcsoló” motívuma, amely a fájdalmat, vagyis a helyzet jó vagy rossz megélését ki-be kapcsolja. Ez egyértelműen kötődik a termékhez, hiszen a kapcsoló alakja összhangban van a termék (gyógyszer) valódi formájával. Amikor átbillen a kapcsoló, működésbe jön a termék, az érzés pozitívvá válik.

Radnóthy Veronika (OMD, Client Lead) és Brezóczki Barbara (Sanofi, Digital Marketing Lead)

Érdekesség / behind the scenes:
A videók készítésekor kiemelt szerepet szántunk a hangsávnak. Ahol lehetőség volt rá, igyekeztünk megteremteni a kétféle megélés közötti különbséget a környezeti hangok szintjén is. Így lett például a tompán dübörgő zajból értékelhető koncertélmény, a kellemetlenül süvítő szélből pedig kellemes vízparti atmoszféra.

Az országos out of home kampányban összesen 45 – budapesti és vidéki – helyszínen voltak láthatók a plakátok, amelyek üzenetükben és képi tartalmukban az adott lokációhoz illően készültek. Így a Corvin-negyed környékén mozis, a Városligethez közel állatkertes, Győrben a Dunáról szóló, Hévízen pedig a tóhoz kapcsolódó negatív és pozitív megéléseket feldolgozó citylightokkal lehetett találkozni.

A kreatív ügynökség és a JCDecaux együttműködésének eredménye volt a budapesti Gellért téren látható digitális citylight, ami élőben közvetített videoképre épített. Itt két egyszerű eszköz integrációjával egy érdekes, érzékekkel játszó megoldást terveztünk létrehozni. A CLP dobozában elhelyezett, szinte a teljes teret kitöltő monitoron a megálló mögötti területet mutató kamera valós idejű képe jelent meg, amely időnként a helyzet negatív megélését, egy piszkos, szennyezett várost mutatott be, majd a kapcsoló átbillenésére reagálva a pozitív világot, a fényes, tiszta, élő képet jelenítette meg.

Alkotók:
A Publicis Groupe Hungary csapatából Marosvölgyi Rita (creative group head), Tökölyi Csaba (senior art director), Domonkos Eszter (brand strategy director), Horváth Antal Balázs (senior copywriter), Farkas Vilmos (creative director), Takács László (senior DTP operator), Pejó Nikolett (senior account manager) és Kóger Anikó (account director) vett részt a videós kreatív készítésében.
Az OMD médiaügynökségtől pedig Radnóthy Veronika (traditional client lead), Jung Mihály (digital client lead), Poócza Eszter (media manager), Antal Marcell (media manager), Lencsés Szilvia (PPC manager) és Dránovits Anna (senior digital executive) dolgozott a kampányon.

A reklám készítésében résztvevőknek innen is gratulálunk az Év videós hirdetése 2023 versenyen elért III. helyezésükhöz!

Fotó: Polyák Attila

Kapcsolódó:

 

A díjátadót és a Video 2024 IAB Cafét támogatta:

A rendezvényhez a helyszínt biztosította: