Megjelent az Influencer Insight Hungary 2024 kiadvány

Megosztás

Aki május elején ott volt az Irányi Palotában tartott IAB Influencer Cafén, az néhány dián keresztül egy kicsit már beleláthatott legújabb kutatásunkba, amelyből akkor egy kiadványt is ígértünk nektek és egyben az egész piacnak. Örömmel jelentjük, hogy mostanra ez az Influencer Insight Hungary 2024 kiadvány elkészült és minden piaci szereplő számára elérhetővé vált.

Az Inspira Research piackutató céget még év elején bíztuk meg azzal, hogy egy minden eddiginél átfogóbb kutatást készítsen a hazai influencerpiacról. A kutatás egyik lábát egy reprezentatív* fogyasztói felmérés, a másikat pedig az influencer marketingben jártas, jelentős tapasztalattal rendelkező piaci szakemberekkel folytatott mélyinterjúk adták.

A két kutatás eredményeit tartalmazó Influencer Insight Hungary 2024 digitális kiadvány adatokkal gazdagon felszerelt ábrákon és grafikonokon keresztül mutatja meg a hazai influencer marketing helyét és megítélését a folyamatosan változó digitális piacon, miközben a jelen kérdései mellett a közeli jövővel is foglalkozik.

Az Influencer Insight Hungary 2024 többek között az alábbi kérdésekre ad válaszokat:

  • Trendek, platformok és korcsoportok: Hányan, milyen felületeken és kik követnek ma hazánkban influencereket?
  • Mennyire eltérőek a médiafogyasztási és az influencerkövetői szokások nem, korcsoport és településtípusok szerint?
  • Milyen jellegű influencertartalmakat követnek a legtöbben, és melyeknél a legnagyobb a bevonódás mértéke?
  • Melyik napszakban fogyasztanak legtöbben ilyen tartalmakat?
  • Milyen különbségek vannak a férfi és a női követők influencertartalom-fogyasztási szokásaiban?
  • Hol találhatók, és kik azok a követők, akik utána is néznek a véleményvezérek által hirdetett termékeknek, szolgáltatásoknak?
  • Hányan támogatnak anyagilag közvetlenül véleményvezéreket és hányan csalódtak már annyira kedvenc influencerükben, hogy inkább leiratkoztak annak csatornáiról?
  • Milyen típusai vannak az influencertartalom-fogyasztóknak, és milyen tulajdonságaik, szokásaik alapján sorolhatók be egyik vagy másik csoportba?
  • Milyen esetekben és milyen céllal használják a márkák az influencerek ismertségét?
  • Micro-, nano- vagy ambassador influencer: mikor, melyiket, mire érdemes használni; milyen az ideális influencer pool?
  • Minél tovább látható és használható egy poszt, annál jobb? Milyen időtávú együttműködéseké a jövő?
  • Milyen elvárásai vannak a különböző piaci szereplőknek, és pontosan mit tartalmazzon a brief az influencer-együttműködések során?
  • Milyen mérőszámokra érdemes figyelni?
  • A Twitch és a Threads hol helyezkedik el az influencer marketingre használt platformok népszerűségi listáján?
  • Ki, milyen szerepet tölt be a reklámláncolatban, és melyek a leggyakoribb együttműködési módok?
  • Milyen jövőt jósolnak az influencer marketingnek a piaci szakértők? Mely tényezők segítik és melyek gátolják a növekedést?

Az első hazai, 360 fokos influencermarketing-kutatásban közölt adatok teljes elemzését tartalmazó Influencer Insight Hungary 2024 kiadványról Papliczky Pálnál, az IAB Hungary ügyvezetőjénél a [email protected] e-mail címen lehet érdeklődni.

A kiadvány rövidebb összefoglalóját IAB-tagként Dokumentumtárunkban éritek el.

És még valami. Az év eleje fontos mérföldkő volt az IAB Hungary életében, és talán nem túlzás azt mondani: az influencerpiacon is. Az influencermarketing-költés méretét az Adex és az Influencer Munkacsoport által kidolgozott definíció és mérési módszertannak köszönhetően a hazai digitális piacon először sikerült megbecsülni, így az összeget már a 2023-as AdEx riport is tartalmazta.

Ma pedig már azt is tudjuk, hogy Magyarországon milyen mutatószámok kapcsolhatók az influencer-együttműködésben megjelenő tartalmakhoz, platformokhoz és a különböző piaci szereplőkhöz, beleértve a fogyasztókat is. Az Influencer Insight Hungary 2024 kiadvány ezeket a mutatókat, összefüggéseket és piaci mozgatórugókat is sorra veszi. Ezért nektek kedves olvasók azt kívánjuk, hogy legyen valódi segítségetekre ez a kiadvány, váljon hasznos, stabil támponttá a mindennapi munkátok során!

*A kutatási jelentés alapjául szolgáló adatfelvétel 2024 februárjában zajlott, amelyhez 1000 fő 15 év feletti hazai internetezőt vizsgáltak – a minta reprezentatív nem, kor, iskolai végzettség és településtípus jellemzők mentén.

Kapcsolódó: