Bepillantás a digitális nomád létbe

The Paradise Project

Megosztás

A digitális nomád táborokat szervező The Paradise Project alapítóit arról kérdeztük, hogyan sikerültek az eddigi útjaik és mit terveznek a továbbiakban.

A távmunka megállíthatatlanul terjed, egyes előrejelzések szerint ez a jövő foglalkoztatási formája, és tíz éven belül minden harmadik munkavállaló a munkahelyétől távol fog dolgozni. A helyfüggetlen életmódot választók számát a szabadúszók is növelik, Magyarországon az elmúlt négy évben 25%-kal nőtt az egyéni vállalkozók száma, vagyis ma már minden tizedik munkavállaló ebben a foglalkoztatási formában dolgozik.

Ezek a tendenciák hívták életre a The Paradise Projectet, Magyarország első digitális nomád túraszervező vállalkozását. A vállalkozás 2-3 hetes túrái a szakmai fejlődésre és a networkingre helyezik a hangsúlyt és céljuk, hogy bepillantást engedjenek a digitális nomád létbe, méghozzá úgy, hogy a résztvevőknek nem kell feladniuk az itthoni életüket és egy percet sem kell magányosan tölteniük, mégis a világ egyik legtávolabbi pontjáról dolgozhatnak ugyanolyan hatékonyan, mintha a jól megszokott irodájukban ülnének. A túrákon olyan vállalkozók és szabadúszó szakemberek vesznek részt, akik szeretnének szakmailag fejlődni, nyitottak az új kultúrák felé és szívesen laknak és dolgoznak együtt hozzájuk hasonló szakemberekkel.

Ellentétben a legtöbb külföldi digitális nomád túraszervezővel, a magyar vállalkozás nem csupán közös szállást és coworking lehetőséget biztosít a résztvevőknek, hanem szakmai képzéseket is, melyek kézzel fogható, a gyakorlatban azonnal használható tudást adnak, elsősorban online marketing és PR területen. A képzések fókusza nem véletlen: az alapítók marketing és sajtókommunikációs szakemberek, akik maguk is nagy világutazók.

Gál Éva Laura és Matykó Noémi

„Mindketten szenvedélyes utazók vagyunk, rengeteg egzotikus helyen jártunk már együtt, ahová sok esetben vittük magunkkal a munkánkat is.” – mondja a The Paradise Project egyik alapítója, Matykó Noémi, az IAB Hungary tagjaként is tevékenykedő Chiro Marketing Ügynökség ügyvezetője.

„Tapasztalatból tudjuk, hogy lehetséges egyszerre hatékony munkát végezni és idegen kultúrákat felfedezni, ezt az élményt pedig szeretnénk másokkal is megosztani.” – teszi hozzá Gál Éva Laura kommunikációs tanácsadó, a projekt másik gazdája.

A szervezőknek sok szempontot kell figyelembe vennie a helyszínválasztásnál. Először is fontos a megfelelő infrastruktúra, hiszen gyors wifi nélkül nem lehet hatékonyan dolgozni. A tenger közelségét és a meleg éghajlatot a magyar utazók általános preferenciái alapján emelték be a csomagba. Végül pedig ugyanilyen fontos a nemzetközi networking lehetősége, vagyis hogy a résztvevők egy szakmailag színes és inspiráló közegbe érkezzenek.

A tavaly júniusban indult vállalkozás eddig három túrát tudhat a háta mögött, mindegyiket Balira szervezték. Másik úti céljuk Tel-Aviv, ahová idén ősszel először indul digitális nomád túra.

A résztvevők között webdizájner, kommunikációs szakember, coach, marketingautomatizációs szakember, pszichológus, rendezvényszervező, dalszövegíró és webáruház-tulajdonos is megfordult, az eddigi tapasztalatok szerint pedig a sokszínűség kedvez a szinergiáknak, hiszen már közös projektek is elindultak a résztvevők között. Volt, akit a főnöke fizetett be az útra, de legnagyobb számban cégtulajdonosok és szabadúszók vesznek részt a túrákon.