Az üvegházhatású gázkibocsátás mérésére a digitális iparban használt módszerekről készített felmérést az IAB Europe

Megosztás

Az IAB Europe fenntarthatósági szabványokat kidolgozó munkacsoportja első alkalommal készített felmérést arról, hogy a kontinensen jelenleg milyen módszereket, megoldásokat használnak a digitális reklámozás során kibocsátott üvegházhatású gázok becslésére, mérésére. A felmérésből készített kutatási anyag bemutatja a jelenleg rendelkezésre álló modelleket, részletezi, hogy ezek miben különböznek egymástól, és megmagyarázza az okát annak is, hogy miért adnak eltérő becsléseket. Ezen gyakorlatok ismerete ugyanis segíthet abban, hogy a digitális piacon az üvegházhatású gázok mérésére fokozatosan közös módszertant lehessen bevezetni akár globális szinten is – olvasható az IAB Europe közleményében.

Az internethez, a digitális eszközökhöz és az azokat támogató rendszerekhez köthető üvegházhatást okozó gázok a globális kibocsátások közel 4%-át teszi ki. A digitális iparág lábnyomának csökkentését elősegítő legelső lépés tehát az, hogy a digitális hirdetési ökoszisztémán belül minden vállalat megbecsülje saját károsanyag-kibocsátását. Így ügyfeleiknek, partnercégeiknek is meg tudják mutatni az egyes digitális hirdetési kampányokhoz köthető tényleges környezetvédelmi költségeket, amelyeket a működésükből adódó környezeti károk megelőzésére, csökkentésére vagy javítására fordítanak.

Mivel azonban az elmúlt időszakban egyre több, mérésre tervezett megoldás jelent meg, és jelenleg egységes szabványok sem léteznek erre vonatkozóan, a piaci szereplők többsége hiába szeretné érteni, mérni és csökkenteni digitális tevékenységéből adódó lábnyomát, nem tudja, hogyan és hol kezdje, melyik mérési metódust alkalmazza. Az IAB Europe Mapping of Greenhouse Gas (GHG) Estimation Solutions in Digital Advertising című kiadványa ebben lehet segítségükre, amelyet IAB-tagjaink Dokumentumtárunkban érhetnek el.

A riport egy átfogó képet nyújt az Európában a digitális reklámozás során kibocsátott üvegházhatású gázok becslésére kifejlesztett és elfogadott módszerek széles skálájáról. Minden egyes megoldást azon jellemzőkön keresztül vizsgáltak, amelyeket az IAB Europe tagvállalatai a legfontosabbnak tartanak, és amelyek nagy valószínűséggel befolyásolhatják a döntéshozatalt. A teljes kutatást az SRI/Alliance Digitale, a GroupM, a Dentsu, a DIMPACT AdGreen, a Scope3, a Good-Loop, az IMPACT+, a Cedara, a DK és a SeenThis adatai alapján állították össze. Az egyes keretrendszerekre és megoldásokra vonatkozó részletes információkat négy hónapon keresztül gyűjtötték be a szervezetektől.

Az IAB Europe fenntarthatósági szabványokat kidolgozó bizottsága 2022 decemberében alakult azzal a céllal, hogy közösen kidolgozott sztenderdek követésére ösztönözzék az iparág szereplőit, és segítsenek csökkenteni a digitális médiumok működése során felhasznált energia mennyiségét és szén-dioxid-kibocsátását. Legutóbbi, februári riportjukban a digitális iparág jelenlegi helyzetét térképezték fel azért, hogy mindenki láthassa, a korábbi évhez képest mennyit sikerült haladni, fejlődni a fenntartható digitális hirdetési gyakorlatok alkalmazásában. A State of Readiness – Sustainability in Digital Advertising Report 2024 pdf-változatát IAB-tagjaink a Dokumentumtárban közvetlen is tudják lapozgatni.

Illusztráció: AndreasAux / Pixabay

Kapcsolódó: