Megjelent az IAB Europe legújabb online kiadványa Guide to Ecommerce címmel, amely az európai e-kereskedelemmel és a retail szektor hirdetéseivel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat gyűjtötte össze.
Az elmúlt években az e-kereskedelem és a retail media egyre meghatározóbb tényezővé vált a digitális hirdetési piacon. Az IAB Europe becslései szerint a befolyásuk még tovább növekszik a közeli jövőben, 2026-ra a szektoron átfolyó összeg akár a 24,8 milliárd eurót is elérheti a kontinensen.
“A világjárvány óta Európában a retail media robbanásszerű növekedése tapasztalható. A fogyasztók megváltozott vásárlási szokásai miatt nagyot nőtt a szektor hirdetéseire költött összeg, csak a kiskereskedelmi médiahirdetésekben 7,9 milliárd euró cserélt gazdát 2021-ben. Bár ebben már benne van az Amazon is a maga 75%-osra becsült részesedésével, összességében a helyi kiskereskedők és e-kereskedelmi platformok piaci részesedése egyre látványosabban nő. Mivel a közelgő recesszió visszafogja majd a hirdetési költéseket, arra számítunk, hogy a kiskereskedelmi médiának még nagyobb szerepe lesz a piacon” – idézi a közlemény Daniel Knapp, az IAB Europe vezető közgazdászának szavait.
Az e-kereskedelem rejtelmeibe vezető legújabb útmutató megmagyarázza a legfontosabb definíciókat, és bemutatja a leggyakoribb hirdetésformátumokat, vásárlási módszereket és mérési lehetőségeket. Elsősorban azoknak lehet segítségére, akik most kezdik felfedezni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, kíváncsiak annak működésére, a szektor sajátos hirdetési műfajára, miközben szeretnék megismerni a digitális hirdetési ökoszisztéma legfontosabb szempontjait és a már jól bevált gyakorlatokat is.
A Guide to Ecommerce dokumentum összeállítása során a szervezet olyan cégek szakértőivel dolgozott együtt, mint a Criteo, a PubMatic, a Perpetua, a Skai, a Xandr vagy a Yahoo.
Az útmutatót regisztrált tagjaink a Dokumentumtárban érhetik el, letölteni pedig az IAB Europe weboldaláról tudják.
Illusztráció: Preis King / Pixabay
Ezek is érdekelhetnek:
-
IAB UK: Küzdenek a kkv-k az egyre magasabbra kúszó energiaárak miatt
-
Friss, digitális hirdetési szabályzatokat közölt az IAB Europe
-
Skai: a retail és a közösségi médiás hirdetések vitték a második negyedévet