A TBWA reklámügynökségi hálózat szerint a 2023-as CES fókuszában a technológia humanizálódása állt. Ez egyébként nem új trend, az utóbbi években már megfigyelhető volt, viszont az idei évben minőségi változás látszik. Számos új bejelentés szólt az egészséghez és a jólléthez köthető technológiákról, és komplett márkapozicionálások épülnek erre a trendre. A fenntarthatósági téma szintén túllépte a környezeti vonatkozásokat, és a márkák immár fenntartható rendszerben igyekeznek elhelyezni a teljes termékkínálatukat. Az ügynökség szerint az is érdekes, hogy a web3 és a blockchain technológiák erősen jelen voltak, ugyanakkor inkább a háttérben, és nem a színpadokon.
A TBWA ajánlója kitér arra is, hogy a CES-t szokás azért kritizálni, mert elveszteni látszik koncepciókban való gondolkodását és vizionárius alapállását, miközben a fókusz egyre inkább a végfelhasználókat megcélzó késztermékekre kerül. Ezt ők kicsit másképp látják: miközben a nagy áttörések és a valóban diszruptív megoldások lassabban érkeznek, az újdonságok adaptálása viszont gyorsul. E kettő együtt azt jelenti, hogy egyre közelebb kerül egymáshoz a jelen és a közeljövő. Ennek az a következménye, hogy nem elég azonosítani e változásokat, hanem a márkáknak már a jelenben kísérletezniük kell, nehogy lemaradjanak az adaptációs versenyben.
Ha mélyebben is érdekel a TBWA izgalmas összefoglalója, akkor érdemes elolvasni ezt a LinkedIn posztot; a témával kapcsolatban IAB-tagként egy részletes pdf-et is letölthetsz Dokumentumtárunkból. A januári CES technológia expón bemutatott innovációkról a GroupM és a ZenithMedia is készített összefoglalót.
Fotó: Holoride / CES
Kapcsolódó:
- Még több zöld márkára vágynak a fogyasztók
- SDA: Három betű, amit érdemes megjegyezni a digitális reklámozás zöld világában
- Technológiai trendek az idei CES-ről
- Egyre nagyobb az AI szerepe a fogyasztói élmények személyre szabásában
- Ügynökségek előrejelzései 2023-ra: táguló videós univerzum, növekvő search és óvatos optimizmus