IAB Legjobb szakdolgozat pályázat: szegedi diákokkal beszélgettünk

Megosztás

Ismét eredményt hirdettünk márciusban, és ezúttal egy szegedi diák is volt a győztesek között. Ennek kapcsán kaptunk meghívást egy diákokkal közös beszélgetésre Dr. Révész Balázstól, a Szegedi Tudományegyetem Üzleti Tudományok Intézetének vezetőjétől.

Mindannyiunk egyik kedvenc projektje a Legjobb szakdolgozat pályázat, mert évről évre bizonyítást nyer, hogy sok érdeklődő, lelkes és tehetséges fiatal választja a marketinget – azon belül is a digitális marketinget – vizsgálódása témájául és nagy eséllyel jövőbeli szakmájának. Idén sem volt ez másképp, ráadásul a pályázattal és általánosságban az oktatási témával kapcsolatban sikerült előrelépni az előző évhez képest.

Ennek egyik eleme az Oktatói Klub megalakítása, ahol szakmabeliek (pontosabban az IAB Oktatási Munkacsoport tagjai) és egyetemi oktatók gondolkodnak közösen. Ez nekünk az IAB-nál abban segít, hogy jobban megértsük, mit várnak tőlünk az oktatók és a diákok, hogyan tudunk számukra hasznosak lenni, és eközben mi is rengeteg nekünk fontos új nézőpontot és tudást kapunk.

A másik előrelépés, hogy idén végre igazán országosnak tekinthetjük a Legjobb szakdolgozat pályázatot. Eddig is bárki jelentkezhetett, ám a díjazottak jellemzően a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai közül kerültek ki. Most először fordult elő, hogy mindkét első helyezett vidéki felsőoktatási intézményből érkezett. Vas Bianka (Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar, kereskedelem és marketing alapszak, nappali tagozat) a streamingszolgáltatók marketingjét járta körbe, ezen belül is kiemelten a Netflix social media tevékenységét vizsgálta.  Bogáthy Edina (Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar, jogász osztatlan szak, nappali tagozat) pedig “A fogyasztók védelme a közösségi médiában” címmel írt szakdolgozatot. A két patinás vidéki egyetem jó szereplése mellett az is izgalmas előrelépés, hogy utóbbi dolgozat úgy szólt digitális marketingről, hogy közben jogi témát dolgozott fel.

A szegedi győzelemhez kapcsolódóan kaptunk meghívást az SZTE részéről, és ennek keretében kellemes időt tölthettünk mintegy 40 diákkal. Az IAB Hungary részéről Paplicky Pál ügyvezető, Kenessey Adrien, a pályázat projektvezetője és jómagam, mint a szponzorok képviselője voltunk jelen. Beszéltünk az IAB-ról, a pályázatról, a sikerkritériumokról és az utánpótlás helyzetéről is. Több évnyi szakdolgozatolvasói tapasztalattal elmondtuk: azok a legklasszabb dolgozatok, amelyek az alapos kutatás mellett valóban aktuális trendekre reflektálnak, és látszik rajtuk, hogy nem ragadtak le a triviális megoldásoknál. Ilyen triviális választás az influencerekről írni, pedig rajtuk túl is van élet 🙂

Kérdések nyomán elmondtuk: érdemes már az egyetem mellett keresni a gyakornoki lehetőségeket, olvasni a szakmédiát (a külföldit is!), fejleszteni a szakmai műveltséget, és olyan cégeknél felszedni a gyakorlati tudást, ahol odafigyelő mentorok támogatására lehet számítani.

Bízunk benne, hamarosan más egyetemeken is folytatódhat a Legjobb szakdolgozat roadshow 😉

Ha a felsőoktatásban tanulsz, és kérdésed van a pályázatról vagy a digitális marketingről, keress minket bátran!

Kapcsolódó: