Retail media fogalomtárat készített az IAB Europe

Megosztás

Attribution, point-of-sale data, screen networks és trade marketing – csak néhány, a kiskereskedelmi média szektorához köthető, nyolcvannál is több, ábécérendbe gyűjtött fogalom közül, amelyeket az IAB Europe állított össze kiadvány formájában. A tizenhárom oldalas szószedet célja, hogy pontosítsa, egyértelműsítse és következetes használatra ösztönözze a piaci szereplőket a digitális retail média ágazatban használt kifejezések kapcsán. Kiadványához az IAB Australia által kidolgozott szótárat vette alapul, a kifejezéseket azonban az európai piaci környezetbe illesztve fogalmazta meg.

A szógyűjtemény tartalmazza a retail média első egységes, a digitális hirdetési szektoron belül használatos páneurópai definícióit, amelyeket az IAB Europe Retail Media Bizottsága alkotott meg, és amelyeket most már a nemzeti IAB-k is következetesen alkalmazni tudnak. A fogalommeghatározásokat először az IAB Europe 101 Guide to Retail Media című kiadványban tették közzé (erről korábban itt írtunk), amelyeknek rövid, tömör, egyoldalas összefoglalóját itt találjátok. A teljes, tizenhárom oldalas retail media fogalomtárat IAB-tagként Dokumentumtárunk ezen fiókjában éritek el.

Ősszel az IAB Hungary szakszótára is megújult. A digitális marketing 450 szakkifejezésének definícióját tartalmazó szótárfelületünket átláthatóbbá és egyszerűbben kezelhetővé tettük, hogy minél hasznosabb segítség lehessen a mindennapi munkátokban.

Illusztráció: PhotoMIX-Company / Pixabay

Kapcsolódó: