Egy átlagos fogyasztót naponta több ezer reklámüzenettel bombáznak az online térben, így aztán egyre nehezebb a figyelmét elnyerni, majd megtartani. Az IAB Europe ezért kiemelten foglalkozik a figyelem témájával, különösen annak mérésével, és most útmutatót adott ki a témában.
Ha nincs odafigyelő közönség, a hirdetés nem sokat ér. A tételmondat egyszerű, azonban az átlagos felhasználót érő napi több ezer hirdetés egyre nehezebbé teszi a figyelem megszerzését és megtartását. Az IAB Europe új útmutatójának célja, hogy alapot adjon a téma szélesebb körű iparági megvitatásához, különösen a figyelem méréséhez kapcsolódó közös gondolkodáshoz.
A digitális marketingesek egy sor olyan kihívással szembesülnek jelenleg, amelyek egyre nehezebbé teszik a létező hirdetési metrikák használatát. Ilyen a közönség fragmentálódása, az új kreatívmodellek terjedése vagy a third-party cookie-k eltűnése. Emellett a fenntarthatósági szempontok is növekvő nyomást jelentenek a meglévő hirdetéspiaci gyakorlatokra. A fentiek eredményeként mind több márka keresi az olyan mérési megközelítéseket, amelyek egyszerre képesek jobb eredményeket és kevésbé pazarló működést biztosítani. És ez az, ami miatt a figyelem mérése egyre izgalmasabb témává válik.
Helen Mussard, az IAB Europe marketingigazgatója elmondta: “Az útmutató választ ad a márkák figyelemméréssel kapcsolatos legfontosabb kérdéseire, beleértve, hogy miért fontos ezzel a témával foglalkozni, milyen eszközök állnak rendelkezésre a figyelem méréséhez, hogyan használták ezeket élesben, és hogyan illeszthető a figyelem a digitális kampányokba.”
Az IAB Hungary tagjaként te is elérheted az útmutatót a Dokumentumtárban.
Fotó: Graphix Made Ai / Pixabay
Kapcsolódó: