Fizetőssé tenné a YouTube az eddigi ingyenes funkcióját

Megosztás

A hétvégén néhány Reddit és a Twitter felhasználó arról posztolt, hogy a YouTube arra kérte őket, váltsanak prémium előfizetésre ahhoz, hogy 4K-ban nézhessék a platformon található videókat. A videomegosztó Premium előfizetése eddig csak reklámmentességet és a tartalmak offline hozzáférését is biztosította, de várhatóan a jövőben a 4K felbontású videók – jelenleg ingyenes – elérését is ehhez fogja kötni – írja cikkében a TechCrunch, amely az értesülés megerősítését kérve megkereste a YouTube hivatalos ügyfélszolgálatát.

Bár a lap nem kapott kérdésére választ, az egyik felhasználónak – aki képernyőképet posztolt arról, ahogyan a YouTube prémium előfizetést dob fel neki egy 4K-s videó streameléséhez – az ügyfélszolgálat azt írta, hogy valószínűleg egy vállalati teszt résztvevője lehetett. Ebben a kísérletben pedig azt vizsgálták, hogy milyen fontosabb funkciókat preferálnak a prémium és a nem prémium felhasználók.

Az elmúlt időszakban a vállalat ugyanis különböző módszereket próbált ki az ingyenes felhasználók előfizetői körbe terelésére, az AndroidPolice szeptemberi cikke szerint pedig ezek között volt olyan eset is, hogy 11 átugorhatatlan hirdetést is megmutattak a felhasználóknak egy hosszabb videó kezdete előtt, hogy aztán azt megszakítás nélkül nézhessék végig.

A videomegosztó hivatalos blogján egyébként tavaly szeptemberben lehetett olvasni arról, hogy a YouTube Music és a Premium szolgáltatása átlépte az 50 milliós előfizetői tábort. Ezen előfizetéseknek az ára régiónként változik, Magyarországon a YouTube Musicért havi 1490 forintot, a YouTube Premiumért pedig 1790 forintot kell fizetni, mindkettőt egy hónapos ingyenes próbaidőszakot követően.

A TechCrunch cikkében hozzáteszi, hogy a Google 2022 második negyedéves teljes bevételéből a YouTube 6,87 milliárd dollárt tett ki, ami jóval elmarad attól a 7,51 milliárd dollártól, amelyet az elemzői várakozások korábban megjósoltak. Így aztán nincs miért meglepődni azon, hogy a cég az eddig ingyenes video streaming funkciói egy részét a jövőben fizetőssé tervezi alakítani.

Néhány hete pedig arról lehetett olvasni a YouTube kapcsán, hogy partnerséget javasol a nagy streaming videoszolgáltatók számára, amelyet a belső kommunikációjukban csak “csatornaboltként” emlegetnek. Ez az online piactér lehetővé tenné a fogyasztók számára, hogy a YouTube alkalmazáson belül a különböző streaming szolgáltatók között szabadon, a la carte választhassanak. Az új platform előkészítése több mint másfél éve zajlik, és a cég reményei szerint már idén ősszel elérhető lesz.