Online viszont ez a csoport tölti messze a legtöbb időt – derül ki a WARC globális kutatásából.
A Z-generáció (azaz a mai 16-24 évesek) médiafogyasztását vizsgálta a WARC kutatócég, amelyből kiderül, hogy ez a korcsoport tölti a legtöbb időt online, ami a teljes médiára szánt idejük kétharmadát teszi ki. Nem okoz meglepetést, hogy a Z-generáció számára a közösségi média rendkívül fontos, ugyanakkor a WARC szerint nem szabad elfeledkezni az audióról sem, mert utóbbi óriási lehetőséget hordoz a márkák számára.
Mostanra jól látszik, hogy a Z-generáció figyelme is véges, ezért a médiafogyasztásukban továbbra is domináns social platformok használata terén 2022-ben némi csökkenés várható. Mivel újabb és újabb szereplők lépnek be a piacra, egyre nehezebbé válik a felhasználók megtartása.
A TikToknak azonban egyelőre nincs félnivalója: a platform közönségének közel 40 százaléka 18 és 24 év közötti, és e bázis a Kepiostól idézett adatok alapján meghaladja a 421 millió főt. A TikTok-felhasználók nemcsak sokan vannak, hanem sok időt is töltenek a platformon: a Sensor Tower számai szerint átlagosan napi 95 percet szánnak a felületre.
Ha a közösségi média alap, akkor az audió az új lehetőség, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni, ha a Z-generációról van szó. A zene és a podcast streaming egyaránt fontosak e csoport számára: a 16-24 évesek napi szinten több audiótartalmat fogyasztanak, mint prémium videós tartalmakat.
Miközben az óriási online jelenlét miatt azt gondolhatnánk, hogy egyben a Z-generáció a legnagyobb médiafogyasztó is, a WARC felméréséből kiderül: ez nem igaz. A teljes médiafogyasztás tekintetében a 25-34 évesek beelőzik a Z-generációt. Ez egyrészt a streaming platformok intenzívebb használatának köszönhető, másrészt annak, hogy az Y-generáció még mindig több lineáris TV-t néz, mint a náluk fiatalabbak.
Fotó: Jan Vašek / Pixabay
Kapcsolódó: