Már hangoskönyvek is elérhetők a Spotifyon

Megosztás

A Spotify bővítette szolgáltatását az Egyesült Államokban, így az ott élő felhasználók már nemcsak zenéket és podcastokat, de hangoskönyveket is megvásárolhatnak a főoldal egy külön könyvtárába rendezve. Ezzel a streamingóriás egy újabb szektorba, a mintegy 140 milliárd dolláros könyvbizniszbe szállt be, és a célja, hogy egyetlen platformon tegyen elérhetővé mindenféle audiotartalmat hallgatói számára – írja cikkében a Bloomberg a cég múlt heti közleménye alapján.

A svéd cég jelenleg több mint 300 000, lakat ikonnal fizetősként megjelölt hangoskönyvet kínál olvasásra, nagyrészt az öt legnagyobb kiadótól, amelyeket a felhasználók hirdetések nélkül hallgathatnak végig. Bár a könyvekhez nem kapcsolódik kizárólagos jog a Spotify számára, és a meglévő előfizetők sem kapnak semmilyen kedvezményt az eléréshez, a vállalat a közeli jövőben különböző üzleti modellekkel fog kísérletezni. “A hangoskönyvek még lényegében egy kiaknázatlan piac” – fogalmazott a cég múlt heti sajtótájékoztatóján Nir Zicherman, a Spotify hangoskönyvek és zárt tartalmak globális vezetője, majd hozzátette, hogy bár a hangoskönyvek az összesen 140 milliárd dolláros könyviparnak csak a 6-7%-át teszik ki, a szegmens évente mintegy 20%-kal növekszik.

Az új szolgáltatás elindulásának előzménye, hogy júniusban a Spotify 117 millió dollárért megvásárolta a Findaway hangoskönyv-terjesztő céget, amelynek platformján keresztül publikáló szerzők most már a Spotify-ra küldhetik be a könyveiket. Zicherman elmondta, a vállalat célja, hogy a közeli jövőben algoritmusok segítségével, személyre szabott ajánlásokkal kapcsolja össze felhasználóit a különböző irodalmi tartalmakkal.

Továbbá hangsúlyozta, hogy a hangoskönyvek elérésének üzleti modellje még kezdetleges, a későbbiekben a könyvek árait egyenként a jogcím alapján a Spotify dönti majd el, ahogy a kiadókkal kötött, jogdíjfizetésről szóló megállapodásokat is. De az előfizetők már most is használhatják például az automatikus könyvjelző funkciót, beállíthatják a könyv lejátszási sebességét, letölthetnek tartalmat offline hallgatáshoz, és értékelhetik az általuk elolvasott könyveket. A kényelmi lehetőségeket még tovább bővítik, és ígértek néhány izgalmas, alkotóknak szánt funkciót is. A Spotify egyelőre tehát az USA piacán kísérletezik, és a tapasztalatok, eredmények alakulásától teszi függővé a további piacokra lépést.

Kapcsolódó: