A Z-generáció nem a jövő vásárlója, hanem a jelené!

Megosztás

A marketingszakemberek egy része a kétezres években születetteket a preferenciáik és viselkedésük alapján furcsábbnak tekintik az előző generációkhoz képest, és inkább csak jövőbeli vásárlóerőként gondolnak a Z-generációra. Pedig ez a nemzedék már jelenleg is költ, és aki nem a megfelelő helyen keresi őket, bizony könnyen lemarad róluk. Ezért ha egy cég eredményesebb konverziós arányt szeretne elérni, a legjobb amit tehet, ha megpróbálja megérteni, hogy mi motiválja őket interakcióra, elköteleződésre és vásárlásra – hívja fel a figyelmet a kaliforniai bázisú Wpromote digitális marketing ügynökség a Z-generációs vásárlási szokásokról és márkabizalomról szóló útmutatójának bevezetőjében.

 

Az évek óta csak digitális bennszülöttként emlegetett korcsoport kapcsán több olyan állítás is található benne, amelyet már más, szintén a nemzedéket vizsgáló felmérésben is feldolgoztak. Ilyen például az, hogy a Z-generáció tagjai eredeti, hiteles dolgokra vágynak; szeretik, ha figyelnek rájuk; jellemzően olyan termékek mellett teszik le a voksukat, amelyek mögött álló cégekben is megbíznak; vásárlásaikat pedig a közösségi oldalakon bonyolítják.

Utóbbi kapcsán a Wpromote útmutatója a Bloomberg tavaly novemberi cikkét is idézi a Gen Z Planet kutató és tanácsadó cég jelentésével együtt, amelynek becslése szerint a Z-generációs fiatal felnőtteknek mintegy 360 milliárd dolláros vásárlóereje volt 2021-ben, ami több mint kétszerese a négy évvel ezelőtti becslésnek.

A márkáknak azonban minden trükköt be kell vetniük, ha azt akarják, hogy ez a nemzedék náluk költse el pénzét, mert jelentős részük a költekezés helyett inkább spórol, megtakarításait félreteszi vagy befekteti. Ennek a takarékoskodó generációnak a megnyerése tehát komoly feladat, és ez a korcsoport nélkülözhetetlen a márkák számára – összegzi a témát a Bloomberg cikke, és egyben innen indul a Wpromote útmutatója is három fókuszkérdéssel a megoldás megtalálására:

  • Hogyan lehet egy márka hiteles, és hogyan kelthető fel a Z-generáció érdeklődése egy cég terméke, szolgáltatása iránt?
  • Mit kell pontosan tudnia ennek a generációnak egy adott márkáról, ha az a márka értékes, tartalmas kapcsolatot akar vele fenntartani?
  • És hogyan lehet gyors, egyszerű, pozitív vásárlási élményt biztosítani a közösségi platformok felhasználóinak?

A válaszokat a How to connect with & convert a new generation of consumers alcímet viselő, színes ábrákkal tarkított, rövid útmutatóban kell keresni, amelyet Dokumentumtárunkban lehet böngészni.

Címlapkép: Hannes Edinger / Pixabay

Kapcsolódó: