Megjelent az IAB Europe és a Microsoft közös kutatása az európai retail szektorról

Megosztás

A kiskereskedelmi média a digitális reklámiparon belül az egyik legizgalmasabb fejlődési utat bejáró szegmens, az IAB Europe előrejelzése szerint például a retail mediára fordított kiadások 2026-ra elérhetik a 25 milliárd eurót Európában. Így aztán nem véletlen, hogy a legtöbb hirdető és ügynökség is pozitívan vélekedik a kiskereskedelmi média 2023-as várható teljesítményével kapcsolatban – derül ki az IAB Europe és a Microsoft közös kutatásából.

A COVID-19 világjárvány alapvetően változtatta meg a fogyasztói vásárlási szokásokat, az online vásárlók aránya Európában mára elérte a 75%-ot. A brit statisztikai hivatal adatai (ONS) szerint az Egyesült Királyság piacán a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül százalékos arányban jelentősen megugrott az online értékesítés, 2021-ben például közel 40%-át tette ki.

De hogy pontosan milyen tényezők és hogyan mozgatják ezt a szektort, arra az IAB Europe és a Xandr (Microsoft) igyekszik választ adni legújabb kutatásában, amelyhez több mint 800 médiavásárlót kérdezett meg Európa-szerte 2022 negyedik negyedévében. A felmérésben a vásárlók tapasztalatait, motivációit térképezték fel a kiskereskedelmi média használata kapcsán, és egy általános képet körvonalaztak arról, hogy a piaci szereplők hogyan tervezik használni ezt a csatornát a következő 12 hónapban. Az alábbiakban néhány kulcsfontosságú adat olvasható a kutatásból, amely jól mutatja, hogy a retail media ma már nemcsak egy feltörekvő csatorna, annál jóval komolyabb a szerepe:

  • A felmérés eredményei szerint a retail media a reklámstratégiák kulcsfontosságú részét képezi: a hirdetők 92%-a és az ügynökségek 74%-a már jelenleg is kapcsolatban áll a kiskereskedőkkel a fogyasztók elérése érdekében. A megkérdezettek azon kis csoportjából, amely még nem foglalkozott eddig a kiskereskedelmi médiával, mint hirdetési csatornával, a hirdetők 88%-a és az ügynökségek 77%-a mondta azt, hogy a következő 12 hónapban már azzal is tervezni fog.
  • A harmadik feles cookie-k Chrome-ból történő kivezetése miatt a first party adatoknak kiemelt szerepük van és lesz is a retail médián belül. A megkérdezett médiavásárlók több mint egyharmada ezt nevezte meg a retail media legfőbb mozgatórugójaként, és 91 százalékának már van is kidolgozott, első feles adatokra építő stratégiája.
  • A felmérés válaszadóinak 33 százaléka a retail media legnagyobb kihívásaként pedig azt jelölte meg, hogy nem lehet integrálni a többi hirdetési technológiával, 30 százalékuk pedig további nehézségként a rendelkezésre álló technológia és adatok hiányára hivatkozik, ami arra utal, hogy a kiskereskedőknek erre a két területre kell erőteljesebben koncentrálniuk ahhoz, hogy tovább folytathassák növekedésüket. De a megkérdezettek közel harmada jelölte meg akadályként a kiskereskedőkkel való partnerség költségeit és az egységes mérőszámok hiányát.

A kutatást teljes egészében az IAB Europe oldaláról lehet letölteni, de IAB-tagjaink a Dokumentumtárban közvetlenül is elérik.

Fotó: Photo Mix / Pixabay

Kapcsolódó: