Átfogó, reprezentatív kutatást készít az IAB a hazai podcast piacról

Megosztás

A hazai piacot reprezentatív módon elsőként az IAB Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC piackutató mérte fel 2021-ben. Ebből a kutatásból derült ki, hogy a hazai internetezők 12%-a, azaz több mint 800 ezer ember hallgat legalább heti rendszerességgel podcasteket, és e közönségen belül felülreprezentáltak a magas vásárlóerejű fogyasztók, akik jellemzően fiatalosnak, nyitottnak és digitálisan érettnek látják magukat. A fenti trendek fényében eljött az ideje, hogy egy újabb kutatásban nézzük meg, hogyan fejlődött a podcast piac az elmúlt két év alatt.

Mert ma már egyre több médiacég rendelkezik jelentős méretű podcast-tartalommal, amelyek egyre előkelőbb helyeken szerepelnek a nagy platformok toplistáin. A márciusban közölt AdEx riportunk a 2022-es évre 121 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest az audio szektorban, az AdExpect 2023-as kutatásából pedig az derült ki, hogy a hazai piac ezen a területen várja a legnagyobb mértékű változást költésekben. Magabiztosan kijelenthetjük: a podcast reklámpiaci tényezővé vált, amelyet az elmúlt három évben ebbe a médiatípusba áramló pénz mennyisége is jól mutat.

De pontosan mekkora ez az összeg? Kik, miért és hogyan hallgatnak ma podcastet hazánkban? Hogyan viszonyulnak a különböző műsorokhoz, a hirdetésekhez és a reklámozott márkákhoz? Mely tartalmak a legértékesebbek a hallgatók számára? És milyen médiát fogyasztanak még? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ a 2023-as Podcast Insight kutatásunkban. Az audio piac iránt érdeklődők és a marketinges döntéshozók számára egyaránt értékes, a szektorra jellemző legfrissebb adatokat egy, a weboldalunkról letölthető kiadványban összegezzük, amelyben az audio piaccal kapcsolatos alapvető fogalmakat és legújabb trendek is sorra vesszük.

A hazai podcast piacot átfogó, reprezentatív kutatásunk eredményeit a Podcast Insight Hungary 2023 IAB Cafénkon mutatjuk be és beszéljük át a piac szakértőivel. Szó lesz majd méretekről, árakról, megtérülési arányról és mindarról, ami miatt 2023-ban a piaci szereplők is a legnagyobb lehetőséget látják az audio szegmensben.

Mikor? 2023. május 18-án

Hol? Irányi Palota (Publicis House, 1053 Budapest, Irányi utca 17.)

A rendezvényre 25 000+áfa összegért kínálunk belépőket, a részvételi szándékot itt kérjük jelezni. Az IAB Hirdetői Klub tagjai 50 százalékos kedvezménnyel, 12 500+áfa áron válthatnak jegyet, a kedvezményt a regisztrációs űrlapon tudják érvényesíteni. Az esemény az IAB tagcégei számára díjmentes, de regisztrációhoz kötött! A regisztrációt ezen az oldalon fogadjuk.

Illusztráció: StockSnap / Pixabay