Az MRSZ ismét arra kéri a kormányt, hogy hosszabbítsa meg a reklámadó felfüggesztését

Megosztás

A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipari vállalkozásokat képviselve ismét egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal annak érdekében, hogy legalább újabb egy évvel, azaz 2025. január 1-jéig meghosszabbítsák a reklámadó 2024. január 1-jéig tartó felfüggesztését. A Reklámszövetség elnöke, Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között zajló egyeztetések biztatóak, a kabinet fontolgatja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését újabb 1 évvel – olvasható az MRSZ közleményében.

A Reklámszövetség a miniszterelnöknek eljuttatott levelében és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során hangsúlyozta, hogy a reklám- és médiaipari vállalkozások szeretnének továbbra is tisztességesen hozzájárulni a különböző adók megfizetésével a jövő évi magyar költségvetéshez, de a szakmai szereplők változatlan és egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a várt gazdasági növekedés ellen hatna, mivel a polikrízissel küzdő csökkenő vagy éppen csak stagnáló teljesítményt nyújtó reklámipart erőn felül terhelné.

  • A legutóbbi MRSZ Barométer kutatás alapján a jelentősen növekvő költségek, az infláció és a bizonytalan piaci kilátások miatt a kommunikációs szektor egyre kevésbé optimista: az iparág várakozásai szerint a 2023-as médiatorta 320,8 milliárd forint méretű lehet – 2022-höz képest minimális, 1,4%-os nominális növekedést felmutatva – ami reálértéken egyértelmű csökkenést mutat.
  • A reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, annak reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, fejlődésre és a GDP-re. (Az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 6 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.)

Tavaly ilyenkor a Reklámszövetség sikeresen tárgyalt a miniszterelnök kabinetfőnökével, amelynek eredményeképpen 2022 novemberében a Parlament megszavazta, hogy a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a maradt. Akkor az egész iparág fellélegezhetett, a reklámadó további egy évig nem jelentett többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának.

Fotó: Ceyda Çiftci / Unsplash

Kapcsolódó: