Az influencer marketing terjedésével egyre égetőbb témává vált a pontos mérhetőség és tervezhetőség kérdése. A tavaly áprilisi IAB Cafén például Bajtaiová Eva, a Dot Creative senior médiatervezője az influencer kampányokat a piac “mostohagyerekeként” emlegette, amelyek valahol “a médiatervezés, a content és a kreatív határterületén mozognak”. Legutóbb pedig Kapi Anikó, az Influencer Munkacsoport vezetője beszélt egy interjúban arról, hogy miért nehéz ezt a piacot mérni, miért nincsenek még pontos számok erre, és miért nélkülözhetetlen ma már egy olyan kutatás, amely azt is megmutatja, hogy a piac mennyit költ influencer marketingre.
A hirdetők kezében nincsenek valódi tervezőeszközök, az influencerek kiválasztásakor csak a szimpátiára, a márkához való illeszkedésre vagy tematikus relevanciára támaszkodhatnak, az ügynökségek pedig nem tudják a kampányok eredményeit megfelelően riportálni, mert a legtöbb esetben az eredményeket önbevallásos alapon kapják meg az influencertől – foglalta össze az eddigi helyzetet közleményében a Dot Creative ügynökség, amely az AI-alapú display vásárlás és az első hazai brand safety eszköz piacra dobása után ezúttal az influencer kampányok területén állt elő egy fejlesztéssel.
„Már évekkel ezelőtt, amikor az első megkereséseket kaptuk a partnereinktől influencer kampányokra, előre láttuk, hogy idővel ez a szegmens sem kerülheti el az adatalapú megközelítést. Ezért rögtön elkezdtünk ebbe az irányba dolgozni, mint ahogy azt tettük a display
tervezés esetén a Site Spinner-rel, vagy brand safety területen a Syntax-szal is. Ennek eredményeként pedig, ami kezdetben csak pár halom excel és know-how volt, az mára a legújabb tervezőeszközünk, a DOTCrush lett. Így olyan adatok állnak rendelkezésünkre, melyekkel a tervezés tényszerűvé válik. Ugyanúgy, ahogyan a hagyományos vagy a digitális mediavásárlás során is történik”– idézi a közlemény Kassitzky Attilát, a Dot Creative vezetőjét.
Elmondása szerint a DOTCrush névre keresztelt fejlesztésük egy olyan többfunkciós influencer kampánytervező és analitikai eszköz, ami egyrészt gyorsítja a megfelelő influencerek megtalálását egy-egy kampányhoz, másrészt valós időben szolgáltat adatokat egy adott témában tevékenykedő véleményvezérekről a globális piacon. “Az eszköz lehetőséget biztosít, hogy célcsoport alapján keressünk a kiépített influencer-hálózatunkban, vagy segíthet olyan új partnereket találni, akik leginkább megfelelnek az adott ügyfél igényeinek. A beépített social tracker elérhetővé teszi a többszereplős kampányok átfogó elemzését, az influencer kampányok cross-platform követése pedig a teljes körű riportok készítését teszi lehetővé, ezzel megkönnyítve a kampányok kiértékelését.”
És bár az továbbra is kérdés, milyen sztenderd gyakorlat alapján érdemes az influencer marketing költéseket mérni, a Dot új, az influencerek elérési adatain és a posztokra érkező reakcióin alapuló fejlesztése arra lehetőséget ad, hogy a többi médiumhoz hasonlóan az influencer kampányok is pontosan tervezhetővé és mérhetővé váljanak.
Fotó: Stanley Li / Unsplash
Találkozzunk május május 18-án a Podcast Insight Hungary 2023 IAB Cafénkon, ahol a hazai podcast-piacról szóló legújabb kutatást mutatjuk be és beszéljük át a piac szakértőivel az Irányi Palotában. A rendezvényre 25 000 Ft + áfa összegért kínálunk jegyeket!
Kapcsolódó:
- Kapi Anikó: Nagyon szeretnénk, ha az influencer-költés a következő médiatortában már szerepelne
- Bemutatjuk tagjainkat: DOT Creative
- Hááát… nektek ezt tudni kellene?! – Bajtaiová Eva, Dot Creative
- Mivé lettél influencer marketing?
- Frissítette influenszer marketing tájékoztatóját a GVH: a reklámügynökségek felelősségét is hangsúlyozza