Megjelent a 2022-es AdEx jelentés az európai piacról

Megosztás

Az IAB Europe tizenhetedik alkalommal készítette el az előző évi reklámköltési adatokat listázó The AdEx Benchmark című riportját, amelyet az európai szervezet legnagyobb szakmai eseményén, a madridi Interacton mutattak be nemzetközi közönség előtt.

Az IAB Europe 2022-es AdEx Benchmark felmérésében azonban két fontos változás is történt. Egyrészt kikerültek belőle Fehéroroszország és Oroszország piaci mutatói, másrészt a tavaly ősszel egy szervezetbe tömörült balti országokkal, vagyis Észtország, Lettország és Litvánia csatlakozásával a tanulmány jelenleg már 29 európai piac reklámköltéséről ad egy összefoglaló képet. A jelentés legfontosabb mutatói a következők:

  • Az európai digitális hirdetési piac 2022-ben 9,8%-os növekedést ért el, amely összességében 86 milliárd eurós digitális reklámköltést jelentett, ez pedig 7,7 milliárd eurós többletet mutat az előző évhez képest.
  • Az európai piacok közül Törökország érte el a legnagyobb, 93,3%-os növekedést 2021-es évvel összehasonlítva. A legkisebb mértékben a szlovák digitális piac bővült (+1,5%), az Oroszországgal háborúban álló Ukrajnában 20,7 százalékos visszaesést mértek, Magyarország pedig a 29 ország közül a 24. helyre került a 4,3 százalékos bővülési mutatójával. (A 2022-es hazai AdEx riportot itt éritek el.)
  • A digitális szektor hajtóereje az audió és videó szegmense volt. Az audioköltések a 2021-es évhez képest 22,1%-kal, 0,7 milliárd euróra nőttek, a videós hirdetésekre költött összeg pedig 13,6%-os növekedést mutatva, 18,3 milliárd eurót ért el a piacon.
  • A költések legnagyobb szegmense továbbra is a display, amely tavaly a teljes európai piacon belül 49,9 százalékos részesedést ért el. A display 2021-es évhez viszonyított 9,5%-kal bővülésével 40,1 milliárd eurót, a search pedig a 10,7%-os növekedésével 37,4 milliárd eurót tudott megmozgatni a piacon.

A teljes AdEx Benchmark 2022 jelentést, amely a 29 piac minden fontosabb adatát és a piaci mutatókhoz fűzött kommentárok összefoglalóját is tartalmazza, 2023 júniusában teszik közzé. Addig azonban a felmérés rövidebb kivonata az IAB Europe oldaláról tölthető le, de IAB-tagként a Dokumentumtárban közvetlenül is eléritek.

Kapcsolódó: