A Dentsu legutóbbi előrejelzéséhez képest kisebb reklámpiaci növekedést jósol 2023-ra

Megosztás

Május végén jelent meg a Dentsu évközi globális reklámköltési előrejelzése, amelyet a szokásos év végi kiadványához hasonlóan ezúttal is a világ 58 piacának adatai alapján állított össze. A Dentsu Global Ad Spend Forecasts című jelentés szerint a decemberi 3,8 százalékos előrejelzéshez képest a jelenlegi makrogazdasági tényezők miatt csak mérsékeltebb, 3,3 százalékos növekedésre lehet számítani a globális reklámpiacon a 2023-as év végére. A globális reklámköltések összértéke tehát a 2022-es 713,6 milliárd dollárral szemben, 2023-ban várhatóan 727,9 milliárd USD körül alakul majd.

A 2024-es globális kilátások már pozitívabbak az idei évre vártnál: a szakemberek jövő évre 4,7 százalékkal magasabb reklámköltést jósolnak a globális piacon, amely akár a 762,5 milliárd dolláros összköltést is elérheti. A bővülést várhatóan az olyan nagyobb sport- és társadalmi események vezérlik majd, mint például a 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság és az amerikai elnökválasztás.

Digitális reklámköltés tekintetében az idei év egészére (a decemberi 7,2%-os előrejelzéshez képest valamivel magasabb) 7,8%-os növekedést jeleznek 2022-höz képest, ilyen mértékű változás az elmúlt 20 évben mindössze kétszer fordult elő: a 2009-es évet meghatározó pénzügyi válság időszakában és a koronavírus-járvány uralta 2020-as évben. Ha azonban alaposabban az adatok mögé nézünk, kiderül, hogy a várható minimális növekedést inkább az átlagos árinfláció, és nem a hirdetések mennyiségi bővülése generálja.

Az egyszámjegyű növekedésre azonban a jövőben be is áll a digitális piac: 2024-ben és 2025-ben éves szinten mintegy 26 milliárd dolláros bővülést jósolnak, amely következtében a teljes reklámpiacon belül közel 60%-os részesedést érhet el a digitális szegmens. Ötéves időtartamban a reklámpiaci költések alakulását szektorokra bontva az alábbiakban láthatjátok, de a Dentsu Global Ad Spend Forecast jelentést teljes egészében is letölthetitek Dokumentumtárunkból.

Kapcsolódó: