A minőségi reklámmegjelenések kevésbé terhelik a környezetet

Megosztás

Egy friss kutatás szerint ha egy online hirdetés kétszer annyi ideig látszik, kétharmaddal csökken az általa generált karbonkibocsátás. Az iparág 6 százalékkal csökkentheti a károsanyag-kibocsátást, ha vissza tudja szorítani a nem látható megjelenések számát.

A kutatást a Magnához tartozó Media Trials és az Oracle jegyzi, és lényege úgy foglalható össze, hogy minél tovább látható egy reklámmegjelenés egy weboldalon, annál kisebb a karbonlábnyoma. Az elemzéshez 55 piacon több mint egymilliárd impressiont vizsgáltak élő kampánykövetéssel. Ezt AI alapú prediktív szemkamerás vizsgálattal egészítették ki 350 display hirdetés esetében, amelyek 100 amerikai weboldalon jelentek meg. A számításokhoz a Scope3 elnevezésű karbonkibocsátási modellt használták.

A nézési idő és a környezetterhelés közötti összefüggés valószínűleg abból következik, hogy összesen mennyi hirdetés jelenik meg egy oldalon. Minél több hirdetés töltődik be, annál nagyobb lesz a működés környezetterhelése. Ha túl sok reklám jelenik meg egyszerre egy oldalon, az megosztja a látogatók figyelmét.

A következtetés az, hogy ha visszaszorítják mindazokat a megjelenéseket, amelyek nem felelnek meg a Media Ratings Council (MRC) sztenderdjeinek, akár 6 százalékkal is csökkenthető az online reklámozás karbonlábnyoma. Ilyenek azok a display és videós megjelenések, amelyek nem látszanak a first screenen, és a hirdetők – legalábbis az amerikai piacon – egyébként sem fizetnek ezekért. A Statista jelentése szerint ez a 6 százalékos csökkentés pont olyan hatással lenne, mintha egy évre eltávolítanának az utakról 34 144 autót.

A reklámtevékenységből eredő környezetterhelés egyre élesebb téma, főképp mert a fogyasztók növekvő figyelmet fordítanak az általuk használt termékek és szolgáltatások környezeti hatásaira. A Scope3 2023 első negyedévi State of Sustainability jelentése például megállapította, hogy öt nagy piacon (USA, Németország, Nagy-Britannia, Franciaország és Ausztrália) csak a programmatic reklámozás havi 215 tonna Co2 kibocsátásáért felel.

A minőségi mutatók és a környezetterhelés viszonyát szintén vizsgálták a Moat segítségével. Eszerint a minőségi mutatók terén mutatott jobb teljesítmény erős korrelációt mutat az alacsonyabb környezetterheléssel. A Moat minőségi listáján a top kvartilisben szereplő hirdetések 58 százalékkal alacsonyabb kibocsátást generáltak, mint a legalsó kvartilisben szereplők.

További részleteket a Media Trials és az Oracle kutatásában találtok, amelyet IAB-tagként a Dokumentumtárunkból tölthettek le.

Illusztráció: részlet a kutatás pdf-változatából

Kapcsolódó: