A Google Chrome 2020. szeptemberében élesített egy új funkciót, amely blokkolja azokat a hirdetéseket, amik egy bizonyos fájlméretnél nagyobbak.
A Heavy Ads Intervention egy Chrome-funkció, amelynek célja, hogy megvédje a felhasználókat az olyan hirdetések ellen, amelyek sok rendszererőforrást fogyasztanak.
Bármilyen típusú reklám akkor tartozik ide, ha:
- A hirdetés elemei tömörítés után legalább 4 MB-os adatforgalmat generálnak.
- A hirdetés túl sok számítási erőforrást igényel
– Több mint 15 másodperc CPU-használat bármely 30 másodperces időszakban
– Több mint 60 másodperc a teljes CPU-felhasználás
Ez a funkció kísérleti szakaszban van, és jelenleg a Chrome-felhasználók kis részét érinti. A teljes indulás a közeljövőben várható. Ha tesztelni szeretnénk a hirdetéseket, vagy jelentést szeretnénk kapni arról, hogy valamelyik hirdetés leállításra kerül-e emiatt, akkor a Google webfejlesztői oldalon lehet róla tájékozódni:
https://developers.google.com/web/updates/2020/05/heavy-ad-interventions
A hirdetések megfelelősége itt ellenőrizhető:
https://heavy-ads.glitch.me/