Driving growth in a changing privacy environment címmel adott ki útmutatót a Google, amely a digitális marketing sikerességét és a fogyasztók személyes adatainak védelmét összehangolni kívánó márkáknak szól. A rövid útmutató az alapvető szempontokhoz kapcsolódóan adott témák meglévő megoldásait veszi számba linkelt példákkal együtt. A korábbiakhoz képest frissített tartalom részét képezik többek között a Kia, az About You és az AirFrance rövid esettanulmányai is.
A privacy kiemelt téma nemcsak a piaci szereplők, hanem a törvényhozók számára is – mind Európában, mind a világ többi részén abba az irányba tart a szabályozás, hogy a felhasználói adatok védelmét meg kell erősíteni, amely ugyanakkor kihívást hordoz a piac számára.
A Google anyagában idézett adatok szerint például a brit fogyasztók 77%-a aggódik jelenleg az adataik online védelme miatt, míg egy másik nemzetközi kutatás szintén brit válaszadóinak 49%-a mondja azt, hogy szívesen váltana a második számú márkaválasztására, ha az jobb privacy opciókat kínálna.
A Google összefoglalója tagjaink számára a Dokumentumtárban elérhető.
Illusztráció: BiljaST / Pixabay
Kapcsolódó:
- Nem kell félnetek, jó lesz! – Webináriumot tartottunk a GA4-es átállásról
- Elindult az új TCF 2.2 szabvány!
- Szutor Ferenc: Most kezd ráébredni a piac, hogy a first party adatokkal tényleg foglalkozni kell
- Deli Norbert: Vége az adatgazdag évtizednek, foglalkozzunk komolyabban az analitikával!
- A felhasználók komolyabban veszik az adatvédelmet, mint azt a márkák gondolják