Év elején itt a blogon is igyekeztünk felhívni figyelmeteket a Microsoft Advertising és az IAB Europe közös felmérésére*, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora a generatív mesterséges intelligencia (AI) jelenlegi ismertsége az európai digitális reklámiparon belül; ki, hogyan és mire használja a mesterséges intelligenciát, és milyen irányú fejlődést vár tőle. A felmérés adatait tavasszal összegezték, elemezték, május elejére pedig el is készült belőle egy digitális kiadvány.
Az AI alkalmazása a digitális reklámiparban névre keresztelt kutatási jelentés az új tartalmak – képek, zene vagy szöveg – létrehozására alkalmas AI villámgyors terjedésének okairól, a felhasználási lehetőségekről és a vele kapcsolatos tudásmegosztás sürgető igényéről is ír. A kiadvány fókusztémái és legfontosabb megállapításai a következők:
- a kutatásban megkérdezettek 91%-a már használja munkájához a generatív mesterséges intelligenciát, vagy legalábbis folyamatosan kísérletezik vele,
- a válaszadók 41%-a jelezte, hogy cégüknél már dedikáltan elkülönítettek büdzsét az AI használatára,
- a megkérdezettek fele mondta azt, hogy fontosnak tartja a témában a magas szintű tudás elsajátítását,
- a felmérésben résztvevők több mint kétharmada az AI-t elsősorban tartalomkészítéshez használja,
- a válaszadók fele kreatívok készítéséhez, fejlesztésére használja;
- a megkérdezettek 89%-a fogalmazott úgy, hogy a témában több képzési lehetőségre lenne szükség.
Arról, hogy a mesterséges intelligencia hogyan képes forradalmasítani a digitális hirdetési piacot a feladatok automatizálásával, a tartalom személyre szabásával és az adatvezérelt döntések meghozatalával kapcsolatban, a Dokumentumtárban található kiadványban részletesen is olvashattok.
*A kutatás alapjául szolgáló kérdőívet 2023 decembere és 2024 februárja között az európai IAB-tagcégektől összesen 146 ember töltötte ki, a válaszadók közel fele több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik a digitális reklámiparban.
Illusztráció: BrianPenny / Pixabay
Kapcsolódó:
- 12 elgondolkodtató mondat a mesterséges intelligenciáról
- “A jövőben fontossá válik a márkák azon törekvése, hogy az influencereknek integrált szerepe legyen a kampányokban”
- „Ma már mindenki láthatja: az influencer marketing nem lufi, stabil piacként növekszik töretlenül évről évre”
- Autentikus tartalom, gyors és kreatív reakció, diverzitás és inkluzivitás – Ez a márkák sikerének titka a Social Media 3.0 korában