Szótár - CPM

Cost-per-mille, azaz ezer reklámmegjelenés költsége.

A CPM-et széles körben használják az online hirdetési ágazatban a hirdetési kampányok költséghatékonyságának mérésére. Gyakran alkalmazzák a különböző közzétevők és kampányok teljesítményének összehasonlítására.

Szokás CPT néven is emlegetni (mivel a thousand angolul, a mille latinul jelent ezret).

A CPM (cost-per-thousand impressions) ezer megjelenítésenkénti költség rövidítése, amely megmutatja ezer kapcsolatonként egy reklám költségét.

Kiszámításához egy adott hirdetési kampány teljes költségét el kell osztani a kampány megjelenésével (vagyis azzal, hogy összesen hány alkalommal jelent meg a hirdetés), és az eredményt még meg kell szorozni ezerrel.

Online reklám esetén 1000 AV médiaköltségét jelenti. Példa: 1 millió megjelenés (1 000 000 AV) vásárlása CPM alapon 100 Ft-ért: 1 000 000/1000 = 1000 “egység”. Ebből 100 Ft x 1000 egység = 100 000 Ft-ot kell fizetnünk ezért az 1 millió megjelenésért, és a CPM a 100 Ft, azaz 100 Ft-ba kerül ezer megjelenés.

Related Szócikkek