Szótár - DMP

Hirdetéstechnológia platform

A DMP-k weboldalakról, mobilapplikációkból, reklámkampányokból gyűjtenek, tárolnak és rendszereznek adatokat. A hirdetők, ügynökségek és kiadók azért használják ezeket a platformokat, hogy hatékonyabbá tegyék a targetálást, részletes elemzéseket készítsenek, illetve look-a-like
modell segítségével kiterjesszék célcsoportjukat.

A rendszerben többféle módon keletkezhetnek adatok. Elsődlegesen a kiadó vagy hirdető felületén gyűjti azokat (JavaScript vagy HTML kód segítségével), de képes server-to-server kapcsolatra vagy API hozzáférésre más MarTech vagy AdTech szereplőkkel (pl. DSP-k, ad exchange-ek, SSP-k,
CRM rendszerek).

A DMP-k által gyűjtött adatok négy fő típusa:
• Webes és applikációs adat: azokról az ügyfelekről gyűjti, akik meglátogatták a weboldalt vagy alkalmazást,
• Első feles (akár online, akár offline) rendszerekből származó adat: például CRM vagy tranzakciós adatbázisból kinyert szenzitív ügyféladat (név, cím, e-mailcím),
• Marketing- és reklámkampányokból származó adat: például search vagy display kampányokból gyűjtött adat,
• Más DMP-kből átvett második, vagy harmadik feles adat.

Összefoglalva ezt érdemes tudni a DMP-kről:
• A hirdetésre (ismeretlen fogyasztók felé irányuló kommunikációra) koncentrálnak,
• Általában harmadik feles adatot használnak, az első feles adat kiegészítő információként
szolgál,
• Elsősorban display kampányok hatékonyságnövelésére használják, de nem korlátozódnak erre a csatornára.

Related Szócikkek