8,4 százalékkal nő a globális digitális költés

Megosztás

Az ügynökségi csoportok sorra mutatják be szokásos nyári becsléseiket, legutóbb például a Dentsu előrejelzéséről írtunk, ezúttal a GroupM számai következnek.

Az ügynökségcsoport idénre 5,9 százalékos, jövőre 6 százalékos bővülést vár a globális reklámpiacon (az amerikai politikai költés hatását leszámítva). Az infláció és a Covid utáni fogyasztói finomhangolás hatása továbbra is érezhető, ugyanakkor a gyorsjelentés szerint idén valamelyest visszatérhetünk a normál kerékvágásba, legalábbis a hirdetéspiac növekedési ütemét tekintve. A bővülés Latin-Amerikában lesz a legnagyobb ütemű, Közép-Európában 5,1 százalékos bővülés várható.

A digitális költés globálisan 8,4 százalékkal bővül idén, és ezzel 68,8 százalékos szeletet hasít ki a reklámtortából. Ez az arány 2028-ra elérheti a 74,4 százalékot. Az egy számjegyű bővülést az ügynökségcsoport inkább a digitális szektor méretének és érettségi fokának, mintsem a recessziós környezetnek tudja be.

A GroupM öt fő témát emelt ki :

  1. Szabályozás: Az adatvédelemhez, a nemzetbiztonsághoz és a szólásszabadsághoz kapcsolódó szabályozás nagyban befolyásolja a technológiai cégek és a hirdetési platformok működését.
  2. Connected TV: A fogyasztók és a hirdetők körében egyaránt nő a CTV használata, ami számokra lefordítva azt jelenti, hogy az idei évtől 2028-ig átlagosan 10,4 százalékkal nőhet a csatornára elköltött hirdetési pénz.
  3. AI: Már idén év végére legalább a reklámköltés felének köze lesz valamiképp a mesterséges intelligenciához. Mivel az AI-nak már most ekkora a súlya, fontos, hogy mindannyian tudatosan, felelősséggel használjuk.
  4. Retail media: A digitális OOH és a connected TV után ez idén a harmadik leggyorsabban növekvő hirdetési csatorna. A GroupM várakozásai szerint a szegmens 2023-ban 9,9 százalékos növekedéssel eléri a 125,7 milliárd dollárt, és 2028-ban mérete meghaladhatja a teljes (azaz CTV-t is tartalmazó) televíziós szegmensét.
  5. New business és verseny hatása.

Végül szót ejtenek a médiakoncentrációról is: a top25 médiaszereplő várhatóan a költések 75,3 százalékát zsebeli be idén, ami meghaladja a 2021-es 74 százalékos arányt.

Illusztráció: stevepb / Pixabay

Kapcsolódó: