Kantar: Elfogadóbbak a fogyasztók a reklámokkal

Megosztás

Megjelent az idei Kantar Media Reactions kutatás, amelyből kiderül, mely médiacsatornákon a leginkább elfogadók a fogyasztók a hirdetésekkel szemben, és melyeket preferálják a hirdetők. A kutatás keretében 18 ezer fogyasztót és 1000 márkatulajdonost kérdeztek meg.

Az elemzésben kiemelik: a kontextus rendkívül fontos a hirdetések eredményessége szempontjából. Azon kampányok, amelyek befogadó közönséggel találkoznak, átlagosan hétszer nagyobb hatást váltanak ki. A kutatás során egy ad equity elnevezésű mutatót vizsgáltak, amely azt azonosítja, hogy a fogyasztók mely médiacsatornákon értékelik a leginkább a hirdetéseket, azaz hol a legkisebb az esély arra, hogy negatívan álljanak a reklámokhoz.

Az idei toplistát a fogyasztók preferenciái alapján offline médiacsatornák vezetik, miközben a márkatulajdonosok inkább az online csatornákra teszik le a voksukat. Ha viszont azt vizsgáljuk, hogy mely hirdetési formátumok népszerűsége nő a leggyorsabban, akkor az influenszer marketing szerepel az első helyen, amelyet az e-kereskedelmi felületek és a podcast hirdetések követnek.

Table of preferred media channels for global consumers and marketers

Ha a médiamárkák listáját nézzük, az Amazont találjuk az első helyen, amelyet a leginkább relevánsnak és hasznosnak látnak a fogyasztók. A második helyet a TikTok foglalja el, amelyet továbbra is innovatívnak és a többi globális médiamárkánál szórakoztatóbbnak tartanak. Az egyik legnagyobb javulást mutató Spotify a harmadik helyre ugrott, ami nagyrészt a hirdetések minőségi percepciójának köszönhető, de általánosságban sem nagyon kötődnek negatív vélekedések a zenei platformhoz.

Table of preferred media brands for global consumers and marketers

Az idei eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók valamelyest elfogadóbbá váltak a hirdetésekkel szemben, ami pozitív jel, és akár arra is utalhat, hogy a hirdetők, valamint a médiaplatformok tanultak a korábbi hibáikból, amit a fogyasztók is értékelnek. A Kantar ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy nem érdemes ebből hosszútávú következtetést levonni, és érdemes megvárni, hogy mit mutat a jövő évi felmérés.

A teljes kutatást ezen a linken lehet letölteni, IAB tagjainkban pedig Dokumentumtárunkban lapozgathatják végig.

Illusztráció:  Simon Bak / Unsplash

Ezek is érdekelhetnek: