Ahogy azt korábban itt a blogon is megírtuk, az IAB Europe tavaly decemberben indított kérdőíves felmérést tagcégei körében, hogy friss, átfogó képet adhasson a digitális iparág jelenlegi helyzetéről, és kiderüljön, hogy a korábbi évhez képest mennyit sikerült haladni, fejlődni a fenntartható digitális hirdetési gyakorlatok alkalmazásában. Az eredményeket február közepén a 2024-es „State of Readiness – Fenntarthatóság a digitális reklámozásban” jelentésben tették közzé, az alábbiakban a jelentésből csak néhány adatot emeltünk ki.
- A digitális hirdetésekkel foglalkozó, és azokat oldalukon közzétevő cégek közel háromnegyede (70%) már elkezdte mérsékelni a tevékenységéhez köthető szén-dioxid-kibocsátást; a cégek 24 százaléka jelentős, 27 százaléka pedig kisebb előrelépést tett meg az emisszió csökkentése felé vezető úton.
- A megkérdezettek 64 százaléka a témában legfontosabb, megoldandó problémaként az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának mérséklését említette, azok mérésére, becslésére pedig következetes szabványok kidolgozását (89%) jelölte meg kulcsfontosságú feladatként. A válaszadók többsége (65%) abban is egyetértett, hogy a mérés és a kidolgozott szabványok tekintetében független, külső ellenőrző szervre van szükség.
- Amikor pedig arra a kérdésre kellett válaszolni, hogy melyek a legfontosabb intézkedések, amelyek a digitális reklámozás szén-dioxid kibocsátásának csökkentését elősegíthetik, a legtöbben a környezetvédelmi auditok készítését, az iparági fórumokon való részvétel fontosságát és a fenntarthatósági követelmények alapján összeállított ellenőrző listák használatát emelték ki.
“A jelentés rávilágít arra, hogy az iparág a fenntartható működés érdekében már jól látható előrelépéseket tett, és egyre komolyabban foglalkozik ezzel a témával. Ugyanakkor még sok tennivalónk van ahhoz, hogy ezt az elkötelezettséget egy magasabb szintre emeljük. Jelenleg ugyanis tízből csak egy vállalat méri, becsüli meg digitális kampányainak szén-dioxid-kibocsátását, ezen az arányon pedig változtatni kell. Nagyon fontos, hogy az iparág szereplői már jól bevált gyakorlatokat és olyan megoldásokat alkalmazzanak, amelyekkel mérni és egyúttal drasztikusan csökkenteni tudják kampányaik szén-dioxid-kibocsátását. Mert a bolygónk jövőjére minden egyes hirdetésmegjelenés hatással van” – összegezte az eredményeket Audrey Danthony, az IMPACT+ társalapítója, az IAB Europe fenntarthatósági bizottságának tagja.
Az IAB Europe fenntarthatósági szabványokat kidolgozó bizottsága 2022 decemberében alakult azzal a céllal, hogy közösen kidolgozott sztenderdek követésére ösztönözzék az iparág szereplőit, és segítsenek csökkenteni a digitális médiumok működése során felhasznált energia mennyiségét és szén-dioxid-kibocsátását. Ez már a második jelentés, amelyet a bizottság készített, ezúttal 29 európai piacról 186 iparági szakember válaszait összegezve. A tavalyi felmérés eredményeiről részletesen itt olvashattok.
A State of Readiness – Sustainability in Digital Advertising Report 2024 pdf-változatát IAB-tagjaink a dokumentumtárban közvetlen is tudják lapozgatni.
Tesztelnétek az oldalatokat?
Ha kíváncsiak vagytok, mennyire működik zölden a ti weboldalatok, menjetek fel a Neo Interactive HelloGreenWeb.hu oldalára, amelyen bárki ingyenesen, pár pillanat alatt letesztelheti saját honlapjának szén-dioxid-kibocsátását. A digitális ügynökség Zöld honlap, zöld holnap névre keresztelt projektjéről korábban itt írtunk.
Címlapi illusztráció: Pixabay
Kapcsolódó:
- Neo Interactive desktop kutatás: Mennyire zöld a magyar web?
- Államilag szabályozott fenntarthatósági jelölőrendszer kialakítását javasolja a GVH
- A minőségi reklámmegjelenések kevésbé terhelik a környezetet
- SDA: Három betű, amit érdemes megjegyezni a digitális reklámozás zöld világában
- A fenntartható digitális reklámozás közös ügyünk – Az IAB Hungary is aláírta a zöld chartát
- Digitális fenntarthatóság, alkalmazkodás, fair verseny – Kihívások és várakozások a közeli jövőre nézve piaci szakemberektől
- Még több zöld márkára vágynak a fogyasztók