Horváth Ádám: A legértékesebb influencerek azok, akikre offline is kíváncsiak a követők

Megosztás

Nem feltétlenül a követők száma dönti el, hogy kivel érdemes együtt dolgozni; az is fontos, hogy általános vagy egy adott célcsoportnak szóló tartalomról van szó, és hogy milyen színvonalú volt az influencer legutóbbi tíz munkája. Horváth Ádám, a NuHeadz Talent Management alapító tulajdonosa osztott meg kulisszatitkokat a véleményvezérek menedzseléséről.

A 2023-as AdEx riport szerint az influencermarketing-költés 6,2 milliárdot tett ki. Nagyobb vagy kisebb összegre számítottatok?
Reálisnak tartom ezt az összeget, de azt gondolom, hogy ennél a valóságos méret valamivel nagyobb kell, hogy legyen. A piacnak nagyon sok nem mérhető része van, a jutalékalapú együttműködések nehezen kimutathatók.

Egy becslés szerint nyolc év alatt globálisan több mint a tízszeresére, mintegy 7500 milliárd forintnak megfelelő összegre nőtt az influencer marketingre költött összeg. Mit gondolsz erről?
A tendenciák valósak, az influencerpiac mérete és az influencerek száma robbanásszerűen nőtt az elmúlt években, egyrészt a TikToknak és az egyéb platformoknak köszönhetően, másrészt azért, mert a screen time jelentős mértékben áttevődik a mobiltelefonokra. Bizonyos kimutatások szerint vannak, akik akár napi 3-4 órát töltenek tiktokozással. A hirdetési piac ugrásszerű növekedése teljesen reálisnak tűnik, hiszen ezeket a fiatalokat ezeken a platformokon lehet elérni a kedvenc tartalomgyártóikon keresztül.

Horváth Ádám a május 7-i IAB Influencer Café egyik kerekasztal-beszélgetésén (Fotó: Polyák Attila)

Mitől lehet Magyarországon valaki olyan influencer, akivel szívesen dolgoznak együtt a hirdetők? Meghatározhatjuk-e, hogy mennyi követő kell ehhez?
A követők számával kapcsolatban nehezen tudok konkrétumot mondani, mert nagyon nagy különbség van aközött, hogy valaki általánosabb tartalmat gyárt vagy valamilyen speciális témában, mondjuk otthoni takarítással kapcsolatban készít videókat. Utóbbi esetben nyilván elég egy jóval kisebb követőszám is, mert egy nagyon speciális közeget tud elérni, de széleskörű, általánosabb tartalom esetén szükség van akár több százezer követőre is, hogy egy influencer igazán érdekes legyen a hirdetőknek.

Az nagyon fontos, hogy a véleményvezér ne hullámzóan, hanem rendszeresen jó minőségű tartalmat gyártson: ha a hirdető megnézi a jelölt legutóbbi tíz videóját, akkor abból már tud következtetni arra, hogy a hirdetése milyen minőségű lesz.

Hogyan kell elképzelnünk az együttműködés lépéseit? Mi a NuHeadz mint ügynökség szerepe a folyamatban?
A mi feladatunk elsősorban az, hogy kommunikáljuk a piac felé, kik elérhetők nálunk, milyen típusú tartalmat gyártanak, milyen eléréssel dolgoznak és milyen célcsoportokat érnek el. A hirdetők ez alapján tudnak a portfóliónkból a kampányaikhoz megfelelő influencert választani. Mi letárgyaljuk az együttműködést, egyeztetünk az influencerrel, és csak akkor kötjük meg a szerződést, ha ő is igent mond a feltételekre.

Mennyire kap szabad kezet egy véleményvezér a tartalomgyártásban, nyújtotok neki segítséget ebben?
Ez nagyon változó, mert van olyan influencer, aki nagyon ügyesen értelmezi a briefet és építi be a kért üzeneteket; és van olyan is, akinek kell valamennyit segíteni. Az pedig, hogy mennyire van megkötve az influencer keze, a hirdetőtől függ. Van, aki még azt is előírja, hogy hány másodperces lehet a videó.

Milyen trendek várhatók az influencer marketing területén a jövőben, és lehet-e egyáltalán készülni ezekre?
Elég nehéz készülni ezekre a trendekre, hiszen tényleg nagyon gyorsan változik minden ebben a világban. Izgalmas irány, hogy ma már vannak olyan influencerek, akik nem klasszikus előadók vagy zenészek, mégis önállóan meg tudnak tölteni egy teljes színháztermet a saját produkciójukkal, akár azzal, hogy történeteket mesélnek vagy valamilyen előadást tartanak. Ők a legértékesebb influencerek, hiszen az emberek sok ezer forintért váltanak jegyet az offline műsorukra – vagyis itt már egy erős kötődésről van szó a követő és az influencer között, és ez az, amit a hirdetők elsősorban keresnek.

Kapcsolódó: