A fogyasztók ma már elvárják a márkáktól, hogy hiteles weboldalakon hirdessenek

Megosztás

A gyorsan változó, folyamatosan fejlődő médiatérben megjelenő tartalmak mennyiségi növekedése arra készteti a marketingeseket, hogy még nagyobb hangsúlyt fektessenek a márkavédelemre és médiabüdzséjüket leginkább olyan tartalmakra fordítsák, amelyek minimalizálják a márka hírnevére gyakorolt kockázatot. Az Integral Ad Science (IAS) egy tanulmányban vizsgálta, hogy a brit fogyasztók mit tekintenek a márkák szempontjából biztonságos és mit kockázatos tartalomnak, amely alapján az is kiderül, hogy a reklámkörnyezet mekkora hatással tud lenni egy márkáról alkotott összképre.

Az IAS felméréséhez az adatfelvételt 2023 augusztusában végezték 500 fogyasztó megkérdezésével az Egyesült Királyság területén, az alábbiakban a kutatás fontosabb megállapításait gyűjtöttük ki:

  • A brit fogyasztók 92%-a szerint fontos, hogy a reklámok az üzenetükhöz illő, megfelelő tartalmi környezetben jelenjenek meg; 58%-uk pedig azt is elmondta, hogy valószínűleg nem vásárolná többé a termékét vagy nem venné igénybe szolgáltatását annak a márkának, amely nem ilyen tartalom mellett jeleníti meg hirdetéseit.
  • A megkérdezettek 65%-a szerint az elmúlt egy évben jelentősen megnőtt az olyan online tartalmak száma, amelyek nem képesek biztonságos környezetet nyújtani a márkáknak – erre jelölték meg az első néhány helyen példaként a gyűlöletbeszédet megfogalmazó, az agresszióval, a terorrizmussal kapcsolatos és a szexualitást kifejező tartalmakat.
  • Amikor azt kérdezték a fogyasztóktól, hogy egyetértenek-e azzal, hogy a márkák felelősek az online hirdetéseiket körülvevő tartalmakért, a válaszadók 78 százaléka válaszolt igennel; 80 százalékuk szerint pedig a márka hirdetését övező tartalom már csak azért is fontos, mert az a márka értékeit is pontosan tükrözi. A megkérdezettek 77 százaléka abban is egyetértett, hogy márkáknak is felelőssége van abban, hogy nyilvánosan elítéljék az interneten megjelenő sértő tartalmakat és ezáltal a fogyasztóik se találkozzanak azokkal.
  • A fogyasztók 81 százaléka kevésbé szimpatizál azokkal a márkákkal, amelyek hamis vagy téves információkat terjesztő híroldalakon hirdetnek; 80 százalékuk pedig fontosnak tartja, hogy a márkák a hirdetéshelyek megvásárlásával a felelős újságírást, a valódi tényeket közlő, azokat hitelesen tálaló weboldalakat támogassák.

Ez csak néhány adat az IAS márkabiztonság kérdését körbejáró tanulmányából, amelynek tartalmát IAB-tagjaink teljes egészében is elérik Dokumentumtárunkban.

Kapcsolódó: