Webbyskill: Utánpótlást szállítunk a kommunikációs szakmának

Megosztás

Tanulj otthonról, dolgozz bárhonnan, mi pedig segítünk munkát találni röviden így lehet összefoglalni az e-learning és talent management rendszerre épülő Webbyskill üzenetét, amely a legfrissebb munkaerőpiaci hiányszakmákra kínál továbbképzési megoldásokat, és ahol a vállalatok a végzős hallgatók közül választhatják ki leendő munkatársaikat főként PPC, online marketing és social media területeken. Új tagjainkat bemutató sorozatunkban a Webbyskill alapítója, Bánki Attila válaszolt kérdéseinkre.

Mi volt a hívószó a Webbyskill megalapításakor?

Az, hogy nincs PPS szakember. Eredetileg PPC-seket képeztünk on demand módon, ma leginkább online marketinget és social mediát oktatunk elsősorban szakmaváltóknak. Célunk, hogy az ország legjobb oktatói tartsanak képzéseket olyan hallgatóknak, akik szeretnék magukat átképezni digitális marketing területre.

Milyen arányban tanulnak nálatok pályamódosítók, és jellemzően milyen más szakmából érkeznek azok, akik a digitális marketing területén képzelik el a jövőjüket?

A hozzánk jelentkezők 70 százaléka pályamódosító. Minden hallgatónk a digitális szektorban képzeli el a jövőjét. Egy olyan megoldást építettünk, amely lehetővé teszi, hogy tanulóink bárhol is lakjanak bejárás és környezetszennyező, felesleges utazás nélkül, a legjobb előadóktól sajátítsanak el olyan ismereteket, amelyekre nagy igény van a munkaerőpiacon és amelyek jól jövedelmezők. Terveink szerint ez az állandóan fejlődő, épülő platform – vagy ha úgy tetszik, „engine”–, a jövőben képes lesz folyamatosan szállítani az utánpótlást. 

Milyen képzéseket kínáltok, és mire van jelenleg a legnagyobb igény?

Csak online marketing képzéseket kínálunk, az érdeklődők száma alapján a Social Manager képzésünk mondható a legnépszerűbbnek, de sokan keresik a PPC fókuszú tanfolyamunkat is. Vannak ún. kisképzéseink is például Facebook-, Google Ads-, Pinterest- vagy LinkedIn-hirdetés témában, de alkalmi jelleggel tartunk Google Analytics, Google Tag Manager és Instagram-oldal kezelésével kapcsolatos képzést is.

Miben tudtok a versenytársakhoz képest más oktatási módszert biztosítani?

Alapvetően a szolgáltatásunk több lábon áll. Az on demand videós képzéseinken 200-nál is több tematikus videóhoz biztosítjuk a hozzáférést egy saját fejlesztésű az LMS-rendszeren (Learning Management System) keresztül. De nemcsak oktatni szeretnénk, folyamatosan keressük azt a wow-faktort is, amitől a tanulás élménnyé változik – ez nem könnyű, de dolgozunk rajta.

A tananyag elsajátítása nincs időhöz kötve, mindenki saját időbeosztása szerint foglalkozhat a tanulással és végezheti el az őt éppen érdeklődő kurzust. Másrészt évente 25 alkalommal élő online bootcampet tartunk, ahol a hallgatóink kérdezhetnek az adott tananyaggal, egy-egy témával vagy a képzéssel kapcsolatban. Ugyanakkor nagyon fontos ága működésünknek az is, hogy a végzős hallgatóinkat kiajánljuk a partnereinkhez munkavégzés céljából. Leginkább PPC fókuszú online marketing szakembereket, social media szakértőket és PPC munkatársakat szállítunk a cégeknek a PPC terület utánpótlási „alapanyagát” sokkal nehezebb megtalálni. Nagyon sok cég küldi hozzánk továbbképzésre a marketinges és kommunikációs munkatársait, és sok ügynökség nálunk képezteti át accountjait „online account” szakemberré.

Milyen partnerekkel dolgoztok együtt? Vannak visszajelzések arról, hogy milyen arányban tudnak rajtatok keresztül elhelyezkedni a képzéseiteket elvégzők?

Nagyon szűk körrel dolgozunk együtt, a Dentsu, a GroupM, a Vermis és a Marketing Astro ügynökségekkel állunk kapcsolatban. A hallgatók 10-12%-a szeretne elhelyezkedni a Webbyskill segítségével – ennek a sikeressége 20% körül mozog. Nem könnyű eltalálni azt a pillanatot, amikor egy cégnek pont olyan munkatársra vagy partnerre van szüksége, akik éppen nálunk végeznek. Másrészt nagyon nehéz a cégekhez kihelyezni a pályakezdőket, mert szinte mindenki legalább kétéves rutint vár el tőlük, és mindezt úgy, hogy közben legyen rutinszerű szakipari szoftver- és dasboard ismerete is. A legtöbb cégnek még a hasonló megoldás sem jó, csak az általa alkalmazott célszoftver használható.

A képzéseket elvégzők milyen tanúsítványt kapnak?

A felnőttképzésről szóló törvény alapján a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszeren keresztül egy sorszámozott és nyilvántartott tanúsítványt állítunk ki, de a képzéseinket elvégzők egy vizsgát igazoló Webbyskill PASS-t is kapnak.

Bánki Attila, a Webbyskill alapítója

Mire számítotok, milyen téma, milyen szektor fog a közeli jövőben felértékelődni?

Szigorúan szakmai utánpótlás tekintetében azt látjuk, hogy a pályaváltók nem értik a szakmánk alapfogalmait, ezért az alapokkal kell kezdeni. Utána aztán lehet olyan érdekes, szexi dolgokkal foglalkozni, mint pl. a mesterséges intelligencia. A jövőben előny lehet az AI natív használata, de mi most leginkább PPC- és médiatervező szakemberhiányt látunk a szakmában. Accountok is hiányoznak, de azt a kifejezést, hogy account manager, nem érti a pályaváltó szegmens. A pályaváltók számára a digitális marketing szinte összes szakkifejezése teljesen ismeretlen. Nem rendelkeznek az alaptudással, viszont nagyon magas a motivációjuk. Az a szó, hogy account manager teljesen érthetetlen számukra, hiszen nem találkoztak még soha ilyesmivel – hol is találkoztak volna?

Nemrég csatlakoztatok az Oktatási Munkacsoporthoz mit reméltek a közös munkától, milyen lehetőségeket vártok az IAB-tól?

Amit egyrészt adni tudunk, azok a pályakezdő, különböző szinten képzett szakemberek, másrészt igény szerint gyors vállalati képzéseket, bootcampeket, továbbképzéseket is is tudunk tartani. Az IAB-tagság által elsősorban szakmai kreditre és szakmai kapcsolatépítési lehetőségre számítunk, hogy át tudjuk adni a hallgatóinkat a megfelelő IAB-tagcégeknek.

Kapcsolódó: