Ezekkel a témákkal várnak titeket a munkacsoportok a szeptember 13-i nyílt napon

Megosztás

Az IAB Hungary idén ősszel lesz 15 éves, amelyet szeptember 13-án délután négy órától a Jégkertben (Budapest, II. kerület, Bakfark Bálint utca 2.) egy rendhagyó, a munkacsoportok nyílt napjával egybekötött Back2Work évadnyitó rendezvényünkön szeretnénk veletek együtt megünnepelni.

Az esemény helyszínén minden munkacsoport nevére szólóan egy-egy asztalt találtok majd. Ha belehallgatnátok a beszélgetéseikbe, esetleg kérdeznétek tőlük, megosztanátok velük ötleteiteket, vagy csak szívesen megismernétek más csoportok tagjait, most itt a remek alkalom. Csatlakozzatok az asztalaikhoz, üljetek le melléjük! A munkacsoportok ezekkel a témákkal készülnek a nyílt napra:

Adat Munkacsoport: “Élet a third party cookie után. Hogyan tovább cookie consent? Google Analytics – tilos?!”

Adex Munkacsoport: “Újdonságok, tervek és kihívások a digitális reklámköltések felmérésében. Itt a lehetőség, hogy megfogalmazd kéréseid és kérdéseid!”

Analitika Munkacsoport: “Átállási tapasztalatok a Google Analytics 4 kapcsán – na, de mi jöhet még? Edukációs lehetőségek a digitális mérések területén, és lehetőség az AdEx felmérésbe kerüléshez.”

Audió Munkacsoport:“Átbeszéljük a tavaszi kutatás eredményeit, és előkerül a reklámelhelyezési ajánlás is, amely várhatóan az ősz folyamán jelenik meg.”

Digitális videó Munkacsoport: “A videós hirdetések jövője: növekedés vagy stagnálás várható? Mi történt tavaly a piacon?”

Az Influencer Munkacsoport asztalánál az alábbi témákról lesz szó: 

  • A munkacsoport legújabb kutatása, annak célcsoportja és előnyei – avagy miért jó, hogyan használhatja a kutatás eredményeit a piac.
  • Hány szereplő van az influencer marketing területén, kik alkotják ezt a közeget, és van-e bármi változás a kezdetekhez képest? Minden, amit a piacméretről jelenleg tudunk.
  • Az influencer piac rétegződése és alakulása. Hogyan alakul szerkezetileg a piac kínálati oldala? Még mindig a nano– vagy a microinfluencer trend fut? Vagy a többi szegmenshez hasonlóan, a végletes fragmentálódás után itt is visszarendeződés várható?
  • A piac fejlődése, a „gyárosodás” és a „profisodás” jelensége. Utóbbinak mi az ára és melyek a legfontosabb lépései? A platformok abba az irányba terelik az influencereket, hogy egyre nagyobb volumenben termeljék a tartalmakat, mert akkor „etetik” jól az algoritmust. Ehhez azonban már technikára, személyzetre van szükség. Nem véletlen, hogy egyre többen építenek saját stúdiót is. De ez a „gyárosodási kényszer” befolyásolja az árakat is, amelyek már a KATA eltörlése következtében is megnövekedtek. Vajon feladatokban és költségekben kifejezve mit jelent mindez influencer oldalról, és mit az influencerekre épülő iparág szemszögéből nézve?
  • Jöhet a virtuális influencer? Mit hoz a jövő az influencer marketingben? 
  • Influencer kampányokkal kapcsolatos tapasztalatcsere üzleti titok megosztása nélkül.

Oktatási Munkacsoport: “Digitális iránytű a diákoknak és oktatóknak, Karrier nap a pályakezdőknek, és Self learning mankó a már szakmában dolgozóknak területtől és tapasztalattól függetlenül – három új projektünk, amelyekről a nyílt napon hallhattok először, de nem utoljára!”

A Programmatic Munkacsoport tagjai pedig ezekkel a témákkal készülnek:

  • Identity resolution és alternatív (pl. egyedi) azonosítók – Egyre fontosabbá válnak a sütik és más hirdetési azonosítók kivezetése miatt.
  • A hirdetési csalások és a click fraud elleni védelem – A programmatic környezetben továbbra is fennálló kihívás az ezek elleni hatékony védelem kidolgozása.
  • Voice search és hangalapú hirdetések – Az okoskészülékek elterjedésével és a hangalapú keresés népszerűségének növekedésével a hangalapú hirdetések és azok hatékonyságának vizsgálata érdekes területté válik.
  • Programmatic TV, CTV és OTT hirdetések – A hagyományos televíziós reklámokat és az over-the-top (OTT) tartalmakhoz kapcsolódó programmatic hirdetéseket a hirdetők egyre inkább integrálják a kampánystratégiájukba.
  • DOOH és közterület piac – Vajon hogyan lehet ebből a területből a legtöbbet kihozni?

A születésnapi Back2Work rendezvény szakmai programja várhatóan 18 óráig tart, utána azonban mindenki kedve szerint beszélgethet akár a szórakozóhely 24 órás nyitvatartásáig. Gyertek, szeretettel várunk minden IAB-tagot szeptember 13-án, a Jégkertben! Ha esetleg még nem regisztráltatok, itt megtehetitek.

Nyitókép illusztrációja: Geralt / Pixabay

Kapcsolódó: