InfoScreen: Kijelzőinkkel környezetbarát, nyugodt és befogadó környezetet biztosítunk a reklámkampányoknak

Megosztás

Személyes tapasztalaton alapuló hiányérzet hívta életre azt a céget, amely digitális kijelzőket telepít társasházakban, hogy annak lakói a ház ügyes-bajos dolgairól szóló tájékoztatókat a liftajtóra celluxozott papírcetlik helyett már digitális faliújságon olvashassák, és amelyekről akár azonnal, a mobiljukon is értesülhessenek. Mindemellett a hirdetőknek egy sajátos, környezetbarát és a köztéri reklámzaj helyett békés, befogadó környezetet biztosító megjelenési felületet kínálnak kommunikációra. Új tagjainkat bemutató sorozatunkban az InfoScreen alapító ügyvezetője, Gubicza Mátyás válaszolt kérdéseinkre.

Egy évvel ezelőtt jelent meg a hazai piacon az InfoScreen, honnan jött a digitális faliújság ötlete, és milyenek az eddigi tapasztalatok? 
Az ötlet akkor született meg, amikor egyik este nem volt víz a társasházunkban. Hívtuk a közös képviselőt és a vízműveket, de foglaltak voltak. Késő este már egymáshoz kopogtak át a lakók, hogy tud-e valaki valamit. Akkor gondolkoztam el, hogy miért nincs erre egy felület, ahol valós időben lehetne informálni az embereket, hogy „nyugodjanak meg, éjfélre helyreáll a vízszolgáltatás”. Aztán két mérnök barátommal tovább csiszoltuk az ötletet, így jött létre az InfoScreen. Ez egy budapesti társasházakban elhelyezett, új típusú indoor médiafelületekből és egy okosotthon szolgáltatásból álló rendszer. Külön képernyőn jelennek meg a házzal kapcsolatos információk – ez a digitális faliújság képernyő –, és külön eszközön futnak a hirdetések.

Eszközeinket közvetlenül a liftek mellé helyezzük, így garantáltan kontaktusba kerülnek velük a lépcsőházban áthaladók. Felméréseink alapján a liftre történő 30-50 másodperces várakozás az a rövid időszak, amire a lakók még nem veszik elő az okostelefont és így hatékonyan megszólíthatók. Kiemelkedően hosszú megtekintési időkkel rendelkezünk, a visszajelzések pozitívak, az emberek szeretik az InfoScreent.

Az okosotthon szolgáltatás pontosan mit takar, és mi a legnagyobb előnye?
A rendszer három fő komponensből áll: a digitális faliújság kijelzőből, a videós hirdetési felületből és a mobilapplikációból. A képernyőkre a házak közös képviselője vagy a gondnok tud lakóknak szóló üzeneteket kiírni pl. a liftkarbantartási munkálatok vagy a fűtésrendszer víztelenítése miatt. Ezeket az üzeneteket a lakók mobilappon keresztül is megkapják, így akkor is értesülnek a legfrissebb infókról, ha nem tartózkodnak otthon. Dolgozunk rajta, hogy eszközeink direkt összeköttetésben legyenek a közműszolgáltatókkal is, így egy esetleges üzemzavar beálltakor azonnal tudják értesíteni a lakókat.

Gubicza Mátyás, az InfoScreen alapítója
A társasházak milyen feltételekkel vehetik igénybe ezt a szolgáltatást?
A szolgáltatást díjmentesen kínáljuk a társasházaknak. Az InfoScreen használata nagyban megkönnyíti és gyorsítja a lakók tájékoztatását, mert a közösképviselők távolról menedzselhetik az üzeneteiket egy webes felületen keresztül, amellyel rengeteg időt és papírfelhasználást megspórolnak.

A hirdetőknek hogyan, miben tudtok többet kínálni a hasonló, digitális OOH profilú cégekhez képest?
Nálunk a bérlési időszak alatt a kreatívcserékért nem kell fizetni. Egy pörgős, dinamikus felületnek álmodtuk meg a rendszert, ahol a hirdetők akár hetente mutathatnak be új akciókat. Így maximálisan kiaknázhatók a DOOH felületek előnyei plusz kihelyezési díj és papírfelhasználás nélkül.

Elsősorban Budapest-fókuszú a szolgáltatás, tervezitek az országos terjeszkedést is? Hány kijelző működik aktívan?
Jelenleg 82 helyszínen, 13 kerületben vannak eszközeink. Célunk első körben a budapesti, magas lakásszámú társasházpiac lefedése. Tudatosan törekszünk arra, hogy a reklámzajjal telített köztéri felületekkel ellentétben, nyugodt, befogadó környezetben szólítsuk meg az embereket. Kijelzőink egységes méretűek (24”), melyeket jellemzően egy-másfél méterről néznek az emberek. Kéthetes vagy egy hónapos bérlési ciklusaink vannak, képernyőinken videós és statikus hirdetések is megjeleníthetők. Egy teljes blokk 60 másodperces, amely 10 másodperces blokkonként bérelhető.

Milyen cégek jelentkeznek jellemzően hirdetőként nálatok, és kiket szeretnétek még megszólítani?
Az eddigi hirdetőink között voltak utazási irodák, élelmiszerláncok, házhozszállítással foglalkozó cégek, bútoráruházak, gyógyszergyártó cégek, televízió csatornák műsorajánlóval és alkoholos italok forgalmazói is. Hálózatunk azonban koncertek, programok, streaming szolgáltatók, műszaki áruházak, telekommunikációs hírszolgáltatók és bankok számára is ideális hirdetési lehetőséget kínál, de lényegében mindenkinek, aki a lakosságot – beleértve az 50+ korosztályt is – szeretné megszólítani.

Az IAB-hoz is azért csatlakoztunk, hogy az ügynökségek és a hirdetők jobban megismerjék az InfoScreen előnyeit, amely nem csak egy hirdetőfelület. Aki nálunk felületet bérel, az közvetlenül járul hozzá, hogy ez az okosotthon szolgáltatás egyre több házban legyen elérhető, és a társasházak lényegesen kevesebb papírfelhasználással üzemeljenek. Mindemellett a hirdetések is környezetbarát, papírmentes formában tudnak megjelenni, a fenntarthatóság pedig a márkáknak is egyre lényegesebb szempont.