GA4 vagy GA360? A skálázhatóság, az üzemeltetési garancia és az adatgazdagság a tét!

Megosztás

Szeptember elsején ismét az Analitika Munkacsoport hívta képernyők elé a mérések iránt érdeklődőket egy mindenki számára ingyenes online szemináriummal. A webinárium ezúttal a GA4 és az új GA360 verzió közötti különbségeket vette sorra, hogy kiderüljön, mire elég az ingyenes szoftver, és mikor érdemes elgondolkodni a Google Analytics nagyvállalati verziójának használatán. A két előadásról készült videós felvételeket a Videótárunkban lehet visszanézni.

A témában Magyarország legrégebbi Google Partnerei közül két olyan digitálismarketing-ügynökség képviselője nyújtott segítséget, amelyek 2014 óta hazánkban kizárólagos joggal rendelkeznek az analitikai szoftver értékesítésére. Első eladónk Geiger Tamás, a JabJab Online Marketing operatív vezetője volt, aki előadásában olyan kérdésekre is igyekezett választ adni, mint hogy miért igazságosabb árazású a régi verzióhoz képest az új GA360, milyen eseményekért nem kell fizetni, és hogyan tudjuk kiszámolni magunknak, hogy mekkora lesz a GA-számlánk a hónap végén. Szóba került a Google üzemeltetési garanciája is, amely az új 360-as verziónak is része, és amelynek lényege, hogy bizonyos, a szerződésben vállalt feltételek nem teljesítése esetén, a Google visszatérítést fizet a havi díjból.

A skálázhatóság és az üzemeltetési védőháló fontos extrák az új verzióban

Tamás kiemelte, hogy az új GA360-as verzióban számos adatgyűjtési részlimit megemelkedik, így jóval többféle adatot lehet benne gyűjteni. Az egyéni riportokban a mintavételezés is magasabb szintre került, ami az új szoftver egyik nagy előnye az ingyenes GA4-hez képest. De jóval tovább működik az adatmegtartás is: amíg az ingyenes verzióban csak 14 hónapig, addig az új GA360-ban akár 50 hónapra visszamenőleg is lehet egyéni riportokat készíteni. Hozzátette, hogy az egyéni attribúciós modellek felépítésében hasznos nyers adatok exportja Google Analyticsben még mindig nagyon sok cégnél alulértékelt, pedig a jövőben ez alapvető fontosságú lesz. Jó hír, hogy bár napi exportlimittel, de ez a funkció már az ingyenes GA4 verzióban is elérhető.

A szoftver használatával kapcsolatban szóba kerültek az adatvédelmi aggályokról időnként felröppenő hírek is. Ezek hátterében a korábban az Egyesült Államok és az Európai Unió között megkötött, adattovábbításra vonatkozó egyezmények állnak, amelyeket aztán a GDPR bevezetése felülírt, a megállapodások érvénytelenné váltak, az EU-s felhasználók pedig szürke zónába kerültek. “Persze az adattovábbítás kérdése messze túlmutat a Google Analyticsen, hiszen érinti a YouTube, a Google Meet, a MS Teams és a Facebook felületeit is, amelyek ugyanúgy adatokat gyűjtenek. De most mintegy a problémák feloldásaként tekinthető, hogy 2023. július 10-én megszületett az új keretrendszerről szóló egyezmény, amely értelmében az EU-ból továbbított adatok azon cégek számára, akik részei ennek a keretrendszernek, teljesen validdá válnak” – tette hozzá Geiger Tamás.

Mindez persze csak néhány téma azok közül, amelyekről Tamás az előadásában beszélt. Mert ahhoz, hogy kiderüljön, milyen funkciók érhetők el kizárólag az új GA360-ban, mire szolgál a szerver oldali adatgyűjtés, és hogy miért számít izgalmas adaléknak a nagyvállalatok számára az adathozzáférési napló, mindenképp érdemes megnézni az előadásáról készült videót, amelyet itt értek el.

A GA360-ban az egész business egyben látható

Mindazt, amit Tamás elméleti oldalról megközelítve mondott, azt Tóth Nóra, az INTREN analitikai üzletágának vezetője gyakorlati példákon keresztül mutatta be és egészítette ki. Segített például tisztázni mindazon kérdéseket, amelyek egy verzióváltás vagy egy szoftvervásárlás kapcsán először felmerülnek.

“Sokaknak jelent segítséget, ha nem kell eltérniük a megszokott gyakorlatoktól. Ilyen segítség lehet az is, hogy a GA360-ban a GA3-hoz hasonló fiókstruktúrát tudnak kialakítani, vagyis a szoftvert használó kollégáknak nem kell olyan nagy változásokra készülni. Az új felületen belül ráadásul a cégek így továbbra is hozzáférést biztosíthatnak partnereiknek anélkül, hogy külön exportálniuk kellene az adatokat vagy máshol emiatt riportokat létrehozni, amellyel súlyos munkaórákat spórolnak meg” – fogalmazott Tóth Nóra, majd hozzátette, a fizetős verzióban nemcsak időt, de pénzt is spórolhatnak a nagyvállalatok. Az új GA360 egyik nagy előnye ugyanis, hogy – weboldalforgalomtól függően – már a régi verzió árának harmadáért is meg lehet szerezni.

Előadását különböző nagyvállalatok konkrét mérési gyakorlatának bemutatásával folytatta. Ezekből többek között az is kiderült, hogy a GA360 nem csupán a több országban webshopot működtető vagy több márkát forgalmazó cégeknek lehet nagy segítség, hanem olyan weboldalaknak is, ahol tényleg mindent mérni szeretnének, de ezáltal hamar az ingyenes GA4 korlátaiba ütköznek. Zárásképpen pedig négy fontos kérdést fogalmazott meg, amelyen egy cégnek mindenképp érdemes elgondolkodnia a licence megvásárlása előtt:

1. Valóban kihasználja a vállalkozás az ingyenes GA4 adta összes lehetőséget?
2. Tapasztalta a cég, hogy a GA4 korlátai már akadályozzák a napi feladatok elvégzését?
3. Van vagy lesz a cégnél megfelelő tudással rendelkező kolléga, aki használja majd a GA360 szoftvert?
4. Van elképzelése a vállalkozásnak arról, hogyan növelheti a fizetős szoftver az üzleti eredményességet?

De nem is nyújtanánk tovább a sorokat. Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy mit ad ajándékba a Google a megvásárolt GA360 licence mellé, milyen egyedi beállításokat lehet használni, és hogyan lehet mintavételezés nélküli nyers adatokhoz hozzájutni, akkor a válaszokat hallgassátok meg Tóth Nórától, akinek előadását Videótárunk ezen fiókjában találjátok.

A webináriumot támogatta:

Nyitókép: Septimiu / Pixabay

Kapcsolódó: